به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  ایسنا، سعید وزیری نژاد،  مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در این مراسم اظهار کرد: ارزش ملک این مجموعه فرهنگ بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان است و برای تجهیز اقلام فرهنگی آن نیز 500 میلیون تومان هزینه شده است. 

وی اظهار کرد: در این شهر کتاب محصولات هنری، صنایع دستی، تابلوهای خوشنویسی، نقاشی، بخش لوازم التحریر، بخش فروش لوح فشرده آثار فاخر هنرمندان کشور عرضه می‌شود که تمامی این آثار محصول دست هنرمندان بومی استان قزوین است.

وزیری نژاد اضافه کرد: علاقه‌مندان به مطالعه کتاب می‌توانند با مراجعه به این مجموعه فرهنگی کتاب مورد نظر خود را انتخاب کرده و در بخش کافه کتاب مطالعه و در صورت تمایل آن را خرید کنند.

150 شهر کتاب در سطح کشور وجود دارد

این مسئول افزود: در حال حاضر در سطح کشور 150 شهر کتاب افتتاح شده و امروز برای اولین بار این شهر کتاب در قزوین نیز افتتاح می‌شود تا فرصت مناسبی برای جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به کتاب فراهم شود.

وزیری نژاد خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی شهر کتاب قزوین به طور مستقیم 11 نفر و به صورت غیرمستقیم 40 نفر مشغول به کار شده‌اند.

برگزاری گالری هنری ماهانه در شهر کتاب

وی در ادامه یکی از برنامه‌های شهر کتاب را برگزاری گالری هنری به صورت ماهانه در این مجموعه فرهنگی برشمرد و گفت: این گالری‌های هنری برای فروش آثار هنری جوانان استان قزوین در حوزه خوشنویسی، نقاشی گرافیک، طراحی و غیره برپا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از دیگر بخش‌های جذاب این شهر کتاب را غرفه بسیار زیبای صنایع دستی ذکر کرد و گفت: در این غرفه آثار هنرمندان و صنایع دستی بومی استان قزوین در معرض دید عموم قرار گرفته است که شهروندان می‌توانند با قیمت‌های مناسب این کالای فرهنگی را خریداری کنند و ضمن حمایت از کالای ایرانی پشتیبان هنرمندان شهر قزوین باشند.

وی کاهش بار ترافیکی در سطح شهر، استفاده بهینه از وقت همشهریان و ایجاد پاتوق فرهنگی برای اهالی فرهنگ شهر را از جمله اهداف راه‌اندازی شهر کتاب در قزوین برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت حوزه فرهنگ و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به حوزه فرهنگی، اجرای پروژه‌های فرهنگی و ورزشی در اولویت‌های کاری شورا و شهرداری است.

وزیری نژاد تصریح کرد: خوشبختانه با مشارکت فعالان عرصه فرهنگ فضای مناسبی که می‌توانست در حوزه تجارت سودهای کلانی نصیب صاحبان آن کند در اختیار فرهنگ و هنر استان قرار گرفت تا بتوانیم امکان عرضه آثار هنری با قیمت مناسب و نیز پاتوق فرهنگی با نشاط را برای مطالعه مردم فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اظهار امیدواری کرد: این حرکت فرهنگی آغازی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در سطح شهر باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امکان تعمیم شهر کتاب به سایر شهرستان‌های قزوین با مشارکت بخش خصوص و علاقه‌مندان به عرضه هنر وجود دارد و با همکاری فرمانداران و شهرداران امیدواریم این مراکز فرهنگی در شهرستان‌های استان نیز راه‌اندازی شود.

وزیری نژاد در پایان افزود: برای حمایت از این حرکت فرهنگی درصدد هستیم تا محصولات فرهنگی مورد نیاز شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی قزوین را حتی الامکان از شهر کتاب تهیه کنیم.

شهر کتاب در خیابان فردوسی شمالی، نبش کوچه زمرد در 2 طبقه راه‌اندازی شده است و دارای بخش‌های مختلف کتاب، صنایع دستی، آثار هنری، لوازم التحریر، کافه کتاب و کافی شاپ و غیره است.