به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، مهدی حقیقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ، گفت: همایش دوستداران موسیقی اصیل ایرانی در فرهنگسرای آیینه اراک با حضور دوستداران موسیقی ایرانی برگزار و طی آن از ساز سما نیز رونمایی شد.

 وی با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این همایش نمایشگاه نقاشی آبرنگ ستاره حاج‌دیوان هنرمند جوان اراکی در نگارخانه استاد اسماعیل آشتیانی گشایش یافت، ادامه داد: برگزاری جشن به همت انجمن حمایت از بیماران سرطانی، کارگاه آموزشی دکوراسیون و معماری داخلی، همایش هنرجویان موسیقی آموزشگاه موسوی، کارگاه آموزشی آشنایی با مهارت‌های زندگی، نمایشگاه نقاشی بیتا قربانی و نمایشگاه طراحی محمد مصطفی ابراهیمی از دیگر برنامه‌های فرهنگسرا است.

حقیقی در ادامه سخنانش اظهار کرد: میثم سرآبادانی از هنرمندان فعال عرصه تئاتر در بیست و سومین جشنواره بین المللی  تئاتر کودک و نوجوان موفق به کسب جایزه اول بازیگری مرد شد؛ نمایش "جادوگر شهر زباله‌ها" به نویسندگی و کارگردانی میثم سرآبادانی در بخش خیابانی بیست و سومین جشنواره بین‎المللی تئاتر کودک و نوجوان شرکت داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رقابت ۳۴ گروه نمایشی داخلی و خارجی و با دبیری شهرام کرمی از ٢١ تا ٢٧ آذرماه در همدان در ده بخش تخصصی کودک، نوجوان، خردسال، خیابانی، مسابقه، نمایشنامه‌نویسی، نمایشنامه‌خوانی، مسابقه‌ی عکس و پوستر تئاتر، تئاتر بین‌الملل، تئاتر دانش‌آموزی و بخش ویژه شامل جشن صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان در ایران و کارگاه های تخصصی برگزار شد.

 وی همچنین جشنواره فیلم ١٠٠ ثانیه را نبوغ هنرمندان استان مرکزی در موضوع حقوق شهروندی و سبک زندگی دانست و افزود: بعد از انقلاب اسلامی یکی از موضوعات مورد توجه نظام در بخش سینما، سینمای جوان بود که از سال ٦٤ شروع شده است و امروز ٣١ سال از آن می‌گذرد؛ نظام جمهوری اسلامی به دنبال آن بود که هنرمند انقلابی تربیت کند و اثر و بیان فیلمش از صدها کتاب و سخنرانی بیشتر باشد و انقلاب را به دنیا معرفی کرده و تمام ایران را به دنیا معرفی کند.

این مقام مسئول اظهار داشت: برای اینکار نیز مقررات خاصی وجود داشت که افراد در خانواده‌ای که آسیب‌های اجتماعی ندارد بزرگ شده و در زمینه تحصیلی نیز سر آمد باشند انتخاب  شوند.

وی تصریح کرد: نخستین جشنواره استانی فیلم "١٠٠ ثانیه" با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه و دفتر نمایندگی انجمن سینمای جوانان ایران در ساوه در سالن سلمان ساوجی با حضور مسئولان و علاقمندان برگزار شد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه از راه‌اندازی نخستین نمایندگی دفتر انجمن سینمای جوان این استان در شهر ساوه خبر داد  و گفت: این دفتر به زودی فعالیت خود را در شهر ساوه آغاز خواهد کرد.

 وی تصریح کرد: انجمن سینمای جوان استان زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اراک فعالیت دارد و در جذب هنرجو، آموزش فیلم‌سازان، تولید و حمایت از فعالان عرصه فیلم سازی فعالیت دارد.

 حقیقی راه‌یابی آثار هنرجویان انجمن سینمای جوانان استان به جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان سمنان (کومش)، برگزاری نهمین دوره هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان، برگزاری سلسله نشست‌های عکاسی و فیلم‌سازی با عکاسان و فیلم‌سازان و... را بخشی از برنامه‌های این انجمن طی ماه‌های اخیر عنوان کرد.