به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام علی اصغر فضلیت در اختتامیه شعر قرآن و عترت، اظهار کرد: به جز برگزاری مراسم اختتامیه این ١١ جشنواره در شهرهای مختلف، مراسم متمرکزی نیز در مرکز استان، برای جشنواره های برگزار شده در طول سال، اجرا می شود.

وی اضافه کرد: این مراسم متمرکز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، ضمن اینکه در کنار آن از ظرفیت‌های رشته های مختلف هنری بهره خواهیم برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهار کرد: شعر بسته به محتوا و قابلیت کلی که دارد می‎تواند شعورساز بوده و در تمدن‌سازی بشر سهمی داشته باشد.

فضلیت ادامه داد: انقلاب اسلامی با شعر آغاز و شعرای دردمند و دغدغه‌مند آن را سروده و تبدیل به شعر کرده و این اشعار تبدیل به شعور شد و بستری شد تا در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی گام برداریم.

وی اظهارداشت: اتصال به قرآن، اتصال به ابدیت، جاودانگی، نور، تعالی و هدایت است و اتصال به قرآن می‌تواند ما را از محدودیت‌ها رهایی بخشیده و تطهیر انسان را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: اگر از هویت انسان، به عنوان یک هویت ظاهری یاد شود، هیچ ارزشی نخواهد داشت و میراث معنوی و هویت معنوی است که به انسان ارزش و اعتبار می‌دهد.