سرویس استان های هنرآنلاین: روز گذشته نگارخانه وصال میزبان یاد روز  نیما مرتضوی بود و آیین گشایش آن با حضور هنرمندان، اساتید هنرهای تجسمی، دکتر محمود مرتضوی و خانم مشکسار از هنرمندان تجسمی که خانواده مرحوم نیما مرتضوی هستند و همچنین مهدی رنجبر معاون هنری سینمایی و عبد النبی سلامی مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس، برپاشد.

در این آیین دکتر محمود مرتضوی با بیان اینکه به هدف برگزاری این نمایشگاه رسیده ایم، گفت: از شیراز و نقاط دور و نزدیک استان همه هنرمندان جوان آثار نقاشی و هنرهای تجسمی خود را گسیل داشتند و با ما در کار خیرخواهانهای که پیش گرفتیم همراهی کردند؛ به ویژه نمایشگاه گردان و مدیریت نگارخانه وصال و همکاران فرهنگ و ارشاد فارس که در کنار این حرکت هنری، حمایت داشتند.

او افزود: تلاش کردیم تا این گرد هم آیی هنرمندان و تولیداتشان محفلی باشد برای دیدار سالانه و همچنین کشف استعدادهای هنری جوان و پیشکسوتان و در این مسیر استاد صابر نیز جدیدترین اثرشان را با فراغ بال در این محل ارائه داشته و بر خود می بالیم که در این مسیر ما را همراهی کرده اند. 

پدر نیما مرتضوی با تاکید بر اینکه در بخش کودک تابلوهایی به نمایشگاه آمده که عواید آن برای حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در نظر گرفته شده اند؛ تقدیر داشت از هنرمندانی که از پرتره نیما خلق اثر کرده اند از جمله، خانمها صادقی، صحراگرد و آقای نیوش نصیری که با موضوع زندگی نیما تولید هنری داشته و ابراز امیدواری کرد تا سال آینده نیز این آیین ادامه یابد.

هفتمین یاد روز نیما مرتضوی در نگارخانه وصال شیراز بر اساس فراخوانی از قبل جمع آوری شده و برگزیدگان پس از بررسی توسط هیات داوران، 200 اثر معرفی شدند که خانواده مرحوم نیما مرتضوی به گونه خیر خواهانه با یادی از وی نمایشگاه گروهی را از آثار طراحی، نقاشی با تاکید برطراحی هنرمندان استانی و کشوری به منظور کشف خلاقیت و نوآوری در آثار هنرمندان جوان و استعداد یابی نسل نو به مناسبت هفتمین یاد روز آن مرحوم در نگارخانه وصال شیراز برپا داشتند.

در این نمایشگاه پس از بررسی آثار رسیده؛ داوران کشوری برگزیدگان را شناسایی و معرفی کردند که با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تا ٩ دی ماه ٩٥ در نگارخانه وصال شیراز سالن ١ و ٢ در ساعت ١٧ تا ٢١ با عنوان "سفر" پذیرای عموم هنرمندان و علاقه مندان است.