به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دکتر سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (٢ دی ) در شورای اداری استان خوزستان گفت:در حال عبور از یک قله پرپیچ و خم برای رسیدن به اهداف متعالی و بلند انقلاب اسلامی هستیم و از بسیاری از چالش ها گذر کرده ایم.

وی با بیان اینکه مشکلات استان خوزستان از چند دهه گذشته تا کنون از لحاظ ماهیتی تغییری نداشته، افزود: در شرایط فعلی باتوجه به اینکه درآستانه جهش بزرگ هستیم،  نیازمند توجه و هوشیاری بیشتری نیز هستیم.

صالحی امیری با اشاره به اینکه در سه حوزه داخلی، بین المللی و منطقه ای سه بحث بنیادی داریم بیان کرد: اقتصاد، توسعه و مسائل اجتماعی از مهمترین مشکلات وچالش های کشور هستند، ادامه داد: امروز ،درحوزه بین المللی ایران توانست از حقوق ملت دفاع کند.

وی افزود: استان خوزستان نیز در بسیاری از شاخص ها قابل دفاع است و در بعضی جاها نیز نیازمند تقویت است براین اساس نباید فضای یاس درجامعه ایجاد شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه اگرچالشی دیده می شود ناشی از شرایط است، ادامه داد: باید زنجیر تحریم ها پاره می شد چرا که نمی توانستیم در شرایط سخت گذشته حرکت کنیم.

وی گفت:امروز انسجام دولت ها علیه ایران شکسته شد و آمریکا به عنوان دشمن ایران منزوی شده است و این در حالی است که در گذشته شاهد همگرایی میان کشورها علیه ایران بودیم.

دکتر صالحی امیری با بیان اینکه ادامه وضعیت گذشته پیش از برجام جنگ را برای کشورمان ایجاب می کرد، افزود: تدبیر نظام، دولت،مجلس و رهبری باعث شد که ایران با دیپلماسی منافع ملی را تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه دیپلماسی قدرت است، بیان کرد: انقلابی یعنی مقاومت، ایثار، شهادت وجنگ با دشمن اما انقلابی در مقطع دیگر یعنی تامین منافع مردم ورفع مشکلات و به این ترتیب با این انقلاب منافع ملی تامین ومی توان فقر، فساد، اعتیاد و طلاق را کاهش داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: هرکسی که بتواند یک درصد آمار طلاق را کاهش دهد، و فساد و فقر را از جامعه دور کند، انقلابی است ، امروز انقلابی بودن به معنی مردمی بودن و کنار مردم بودن است.

وی اذعان داشت: آن چیزی که در مذاکرات شکل گرفت این است که ما چیزی از دست ندادیم بلکه منافع ملی را تامین کردیم و اکنون اگر دشمن برجام را نقض کند خود ضرر کرده است.

صالحی امیری با تاکید بر ضرورت گفتگو و مذاکره، خاطر نشان کرد: نگاه ملی باید محور حرکت باشد نه نگاه جناحی چراکه در اختلافات و ایجاد شائبه و اتهام ملت زیان می کنند و نتیجه همدلی و وحدت نیز سود ومنفعت ملت خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز بزرگترین نیاز جامعه ایران ایجاد آرامش، وفاق و همدلی است، گفت: ما به دنبال ثبات و آرامش در کشور هستیم ، مردم از تنش و دعوا خسته شده اند و جامعه نیازمند ثبات است، بدون ثبات توسعه شکل نمی گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در فضای تخریب توسعه شکل نخواهد گرفت، اظهار کرد: اعراب در استان خوزستان همیشه فرصت بوده اند و لرها نیز همیشه از استان دفاع کرده اند، در سایه همدلی و وفاق باید توسعه استان شکل گیرد.

وی ادامه داد: خوزستان رنگین کمان زیبایی است، خوزستان ایران کوچک است و همه آنچه در یک سرزمین دنبال می شود در خوزستان وجود دارد.

صالحی امیری با بیان اینکه ما چالش نداریم بلکه چالش می سازیم، افزود: ملت بحران ندارد نباید بحران سازی کرد بخشی زیاد از این تنش ها ساختگی و ذهنی است که باید رفع شود چرا که امروز بیش از هر زمان دیگری به آرامش نیاز داریم.

وی با تاکیدبر اینکه ما اصرار داریم امنیت کشورمان را شاکر باشیم، ادامه داد: چون احساس امنیت داریم، ناامنی را احساس نمی کنیم و نقطه امنیت کشور خوزستان است،خوزستان نماد مقاومت در کشور و دنیاست .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز اجماع جهانی علیه ایران شکسته شده، خاطر نشان کرد: فروش آزادانه نفت آغاز شده و شرایط جدید برای سرمایه گذاری در ایران شکل گرفته که هم منافع ما و هم منافع سرمایه گذاران راتامین می کند.

وی تاکید کرد: برای توسه کشور نیازمند سرمایه گذار داخلی یا خارجی هستیم و حضور سرمایه گذاران نیازمند فضای امنی است که این امنیت در کشور وجود دارد.

صالحی امیری اذعان داشت: جامعه امروز نیازمند نشاط است باید تصویر زیبایی از نظام را به مردم نشان دهیم نه تصویر سیاهی که جز ناامیدی چیزی بر نمی تابد.

وی خاطر نشان کرد: آسیب های اجتماعی در ایران محصول عدم تولید نشاط است براین اساس باید نشاط در جامعه فراهم شودکه اشتغال، امنیت، اخلاق و ..همه نشاط آفرین هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: در وزارت ارشاد از روز نخست پرچم وحدت و برابری برافراشته شده و باهیچکس ناسازگاری نداریم.

وی ادامه داد: باور داریم که روحانیت تبار فرهنگی کشور است که در توسعه فرهنگ کشور تاثیر گذار است و در این راستا به مسجد ومنبر دخیل بسته ایم و هیچ کس را در نظام فرهنگی نادیده نمیگیریم.

صالحی امیری با بیان اینکه جامعه بدون اخلاق، معنویت و فرهنگ مرده است، تاکید کرد: فرهنگ بخش مهمی از تداوم حیات جامعه و روح تداوم حیات معنوی جامه است.

وی اذعان داشت: ما ایرانیان به خوزستان ، شهدا و جانبازان بدهکاریم و باید برای توسعه آن ورفع مشکلات موجود همه تلاش کنند.