به گزارش هنرآنلاین، علی محرمی گفت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا پانزدهم دی ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی گفت: جشنواره یاد شده با هدف صیانت از  فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه و  ایجاد زمینه برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی اصیل و بومی برگزار می شود.

محرمی افزود: ارائه آثار و آهنگ‌هایی که کمتر اجرا می شوند و یا در حال فراموشی هستند مورد توجه هیئت انتخاب و هیئت داوران این جشنواره است.

گفتنی است؛ این جشنواره در سه بخش گروهی، تک خوانی و تکنوازی بصورت رقابتی برگزار می شود و  گروه ها فقط با آلات مرتبط " قوپوز، بالابان ، دهل ، سرنا، قاوال و قوشا ناغارا " می توانند اثر خود را ارائه کنند.

همچنین بخش رقابتی تکنوازی در سازهای قوپوز - بالابان وسُرنا - قاوال، دهل و قوشانقاره است و در این بخش تکنواز می تواند در صورت نیاز از نوازنده همراه نیز استفاده کند.

 در بخش تکخوانی اثر با آواز و نوازندگی قوپوز تنها توسط یک فرد قابل قبول است و تکخوان می تواند در اثر گروهی نیز شرکت کند.

 شرایط سنی برای شرکت کنندگان حداکثر تا ٤٠ سال تمام  بوده و  فقط در بخش تکنوازی، شرکت کنندگان در گروه سنی تا ١٥ سال، ١٥ تا ٢٥سال و ٢٥ تا ٤٠ ؛ به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین جشنواره استانی بوده و آثار ارسالی از شهرستان های استان مورد پذیرش دبیرخانه قرار خواهد گرفت.

براساس این گزارش شرکت کنندگان در هر ٣ بخش گروهی ، تکخوانی و تکنوازی می توانند ٢ اثر خود را بصورت CD/DVD تصویری با کیفیت مناسب را تا پانزدهم دی ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی هنری ٢٩ بهمن تبریز، دفتر انجمن موسیقی آذربایجان شرقی ارسال کنند.

نخستین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار  ١٣ ، ١٤ و ١٥ بهمن ماه  در تبریز برگزار می شود.