سرویس استان‌های هنرآنلاین: مسئول نگارخانه وصال شیراز از برپایی هفتمین یاد روز نیما مرتضوی در نگارخانه وصال شیراز خبر داد و ابراز داشت: آثار راه‌یافته در این نمایشگاه بر اساس فراخوانی از قبل جمع آوری شده و برگزیدگان پس از بررسی توسط هیئت داوران، معرفی می‌شوند.

فاطمه گلکارفرد گفت: خانواده مرحوم مهندس نیما مرتضوی به گونه خیرخواهانه با یادی از وی نمایشگاه گروهی را از آثار طراحی، نقاشی با تأکید بر طراحی بیش از ١٠٠ هنرمند استانی و کشوری به منظور کشف خلاقیت و نوآوری در آثار هنرمندان جوان و استعدادیابی نسل نو به مناسبت هفتمین یاد روز آن مرحوم در نگارخانه وصال شیراز برپا می‌کنند.

وی افزود: در این نمایشگاه پس از بررسی آثار رسیده؛ داوران کشوری برگزیدگان را شناسایی و معرفی خواهند کرد و از طرف دکتر محمود مرتضوی و خانم مشکسار از هنرمندان تجسمی که خانواده نیما مرتضوی هستند به برندگان هدایایی اهدا خواهد شد.

فاطمه گلکارفرد مسئول نگارخانه وصال شیراز با اشاره به اینکه تاریخ هنرهای تجسمی ایران ادوار درخشانی دارد، گفت: امروز نیز ظرفیت و استعداد نسل جستجوگر و پرشور هنرجویان جوان در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی می‌تواند آثار ارزشمندی تولید کند و میراث گرانقدری باقی گذارد. جوانان هنرمند در کنار توجه به هنرهای ایرانی و پیشینه خود، نگاهی نیز به جریان‌های هنری جهان و رویدادهای بین‌المللی دارند که این ویژگی زمینه رشد و تعالی هنر والای ایرانی را با زبان و بیان جهانی فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: تعداد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان هنرهای تجسمی، نمایشگاه‌ها و نگارخانه‌های متعدد و متنوع و حضور هنرمندان جوان در رویدادهای ملی و بین‌المللی بیانگر ظرفیت قابل توجه هنرهای تجسمی است که با تأمین شرایط و بسترهای مناسب از سوی نهادهای فرهنگی، هنری می‌تواند هنر معاصر ایران را با مشخصه‌های بومی و نوآوری با رویکرد معاصر به نمایش گذارد و این خانواده برای ارج نهادن به این مهم نمایشگاه یادروز نیما مرتضوی را برپا می‌کند.

مسئول نگارخانه وصال شیراز در پایان بیان داشت: این نمایشگاه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از سوم تا نهم دی‌ماه ٩٥ در نگارخانه وصال شیراز سالن ١ و ٢ در ساعت ١٧ تا ٢١ با عنوان "سفر" پذیرای عموم هنرمندان و علاقه‌مندان است.