به گزارش هنرآنلاین، علی مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نگهداری چهار خمره رنگرزی مربوط به دوره قاجار در محل این اداره، اظهار کرد: این خمره‌ها دو سال پیش در یکی از کارگاه‌های شهر محلات پیدا شدند. در آن زمان شهرداری به منظور تعریض خیابان قصد تخریب کارگاه را داشت، اما با مداخله میراث فرهنگی خمره‌ها به به اداره منتقل شدند.

وی با بیان اینکه این خمره‌ها مربوط به دوره قاجار است و خوشخبتانه سه خمره از این تعداد کاملا سالم هستند و یکی از آنها قدری آسیب‌دیده است، گفت: این خمره‌ها در کنار دیوار نصب شده و آب جوش به آنها منتقل می‌شده و برای رنگ کردن خامه‌های قالیباقی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند.

مشهدی با اشاره اینکه شهرستان محلات موزه ندارد تا بتوان آثار و اشیای تاریخی همچون این خمره‌ها را برای نمایش عموم مردم در آن جانمایی کرد، گفت: خوشبختانه با بخش خصوصی وارد مذاکره شده‌ایم و قرار است یک موزه مردم‌شناسی و یک موزه تاریخ طبیعی در شهرستان احداث شود.

وی تصریح کرد: موزه تاریخی طبیعی به همت یکی از کلکسیونرهای کشور در این شهرستان ایجاد خواهد شد که خود برای ایجاد موزه و انتقال مجموعه خود به محلات ابراز تمایل و موافقت کرده است و احداث موزه مردم‌شناسی نیز با کمک بخش خصوصی در حال بررسی است.

نماینده میراث فرهنگی در شهرستان محلات اضافه کرد: خوشبختانه شهرستان محلات اشیای قابل توجهی برای نمایش دارد، از طرفی نیز مردم جهت به نمایش گذاشتن اشیای قدیمی خود تمایل دارند و با توجه به تجربه خوبی که در این راستا در اراک و خمین داشته‌ایم، قطعا مردم محلات نیز در این امر مشارکت خواهند داشت.