سرویس استان‌های هنرآنلاین: معرفی کاندیداتوری اوز به عنوان پایتخت کتاب ایران با هدف کتاب و توسعه پایدار فرهنگی با محوریت کتاب برای ترویج کتابخوانی و تقویت برنامه ریزی و نگاه به آینده از برنامه های این جلسه بود.

با توجه به اینکه در دوره های اول و دوم به ترتیب شهرهای اهواز و نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شدند امسال اوز نیز در بین شهرهای دیگر متقاضی نامزدی سومین پایتخت کتاب ایران شده است.

در این جلسه کتابداران پس از اعلام فعالیت های خود در زمینه های ترویج کتاب و کتابخوانی سخن گفتند.

جمشید رضائی در این جلسه اظهار داشت:اعلام کرد پتانسیل هایی که برای انتخاب شهر اوز لازم است می تواند نظیر سبد کتاب، معرفی کتاب در نشریات به طور مستمر، کتابخانه های سیار، مادر و کودک باشد.

وی همچنین بیان داشت:اوز ملزم به ارائه گزارش های دوره ای منظمی از پیشرفت برنامه های ارائه شده به دبیرخانه در طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران است.

سرگروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:اگر اوز طبق جدول زمان بندی ارائه شده فعالیت قابل توجهی نداشته باشد رای از سوی هیات داوران دریافت نخواهد کرد.

رضایی ادامه داد: باید طرح های ارسالی شامل برنامه هایی باشد که به طور ویژه برای پایتخت کتاب و متناسب با نیازهای طراحی شده باشند و با درگیرکردن مشارکت مردمی همراه باشند که باعث ایجاد تاثیرات پایدار در ارتقای سطح  فرهنگ کتاب خوانی شوند.

در این جلسه نمایند گان عصر اوز ، دانشگاه آزاد و پیام نور حضور داشتند.