سرویس استان‌های هنرآنلاین: مهدی رنجبرگفت: هنر و تجربه شیراز در دی ماه سال آینده میزبان نمایش فیلم "وارونگی" در سانسهای ١٦، ١٨ و ٢٠،همچنین "فروشنده" ٢٧ آذر ساعت ٢٠ ، "نفس" یکشنبه ٢٠ ، ٢٥ و ٢٩ آذر ماه جاری ساعت ١٦ و ٢٠ و فیلم "لانتوری" ٢٥ آذر ساعت ٢٠ خواهد شد که علاقه مندان می توانند از طریق سایت شیراز تیکت نسبت به دریافت کارت ورود اقدام کنند .

وی افزود:این فیلمها در کنار دیگر آثار سینمای هنر و تجربه اکران می شوند، و نمایش آنها در  دی  ماه نیز ادامه خواهد داشت. 

معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس ادامه داد: "وارونگی" فیلمی سینمایی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهنام بهزادی محصول سال ۱۳۹۴ است. این فیلم در بخش "سودای سیمرغ" سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشته و در بخش "نوعی نگاه" دوره شصت و نهم فستیوال کن ۲۰۱۶ نیز پذیرفته شده است. 

رنجبرگفت: "فروشنده" با نام انگلیسی The Salesman فیلمی به کارگردانی و نویسندگی اصغر فرهادی است. این هفتمین فیلم بلند اصغر فرهادی است. در مراسم اختتامیه جشنواره کن جایزه بهترین فیلم‌نامه به اصغر فرهادی رسید و شهاب حسینی هم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد. رعنا و عماد زن و شوهری جوان هستند که در حال اجرای تئاتری بر اساس نمایشنامه "مرگ فروشنده" نوشته آرتور میلر هستند. آنها به علت نشست زمین مجبور می‌شوند به اجبار خانه خود را ترک کنند و به اصرار یکی از دوستانشان بنام بابک به خانه‌ای اسباب کشی می‌کنند که پیش تر زنی بدنام بنام آهو در آن ساکن بوده است. ابتدا همه چیز خوب پیش می‌رود ولی وقایع بعدی به بحرانی غیرقابل کنترل ختم می‌شود.

او بیان داشت: "نفس" فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی، ابوذر پورمحمدی و شرکت نورتابان محصول سال ۱۳۹۴ است. فیلم سینمایی "نفس" روایت زندگی چهارکودک به نام های بهار، نادر، کمال و مریم است که به همراه پدرشان غفور و مادربزرگ‌ خود در دهه ۵۰ خورشیدی نفس می کشند! دنیای این کودکان، دنیایی پر از رویاهای زیبای کودکانه است و قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد.

وی می گوید: فیلم سینمایی "انتوری" سومین ساخته رضا درمیشیان به عنوان هفتمین فیلم برتر جشنواره فجر از نگاه کاربران سلام سینما انتخاب شد. سوژه اسید پاشی "لانتوری" این فیلم را به یکی از کنجکاور بر انگیز ترین فیلم های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر تبدیل کرده بود. فیلم "لانتوری" در پنجاه و یکمن جشنواره کارلووی‌واری، نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای، سومین فستیوال فیلم‌های ایرانی در کلن آلمان، بخش پانارومای شصت و ششمین جشنواره برلین، هفتمین جشنواره فلورانس ایتالیا به نمایش در آمده است. مریم پالیزبان نقش اصلی زن این فیلم است. عرضه و پخش بین‌المللی فیلم برعهده‌ی محمد اطبایی و پخش داخلی آن برعهده فیلم‌ایران است. «"انتوری" سومین فیلم رضا درمیشیان پس از فیلم های "بغض" و "عصبانی نیستم!" است.

معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس در پایان افزود: فیلم "لانتوری" در بخش مسابقه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و سیمرغ بلورین بهترین صدا را دریافت کرد. این فیلم در دو بخش بهترین طراحی چهره‌پردازی و بهترین تدوین نیز نامزد سیمرغ بلورین شد.همچنین سیمرغ بلورین بهترین صدای سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای محمدرضا دلپاک، بهترین فیلم سومین جشنواره‌ فیلم‌های ایرانی زوریخ، تندیس بهترین عکاسی از دومین جشن عکاسان سینمای ایران برای نوشین جعفری است که داستانی عاشقانه در بستر شهر تهران روایت می کند.