سرویس استان‌های هنرآنلاین: بهزاد مریدی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نخستین اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری در قالب اعزام گروهی ٣ نفره  از ادبا و نقالان در تاریخ ٢٨ آذرماه تا دوم دی ماه به کشور مالزی انجام خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین به اعزام ٢ گروه فرهنگی به کشورهای زنگبار و ترکمنستان همزمان با ایام دهه فجر اشاره و خاطرنشان کرد: چند گروه موسیقی نیز به برخی شهرهای کانادا همچون تورنتو و اتاوا اعزام خواهند شد.

وی با بیان این که هنرمندان رشته تجسمی نیز به کشور اتریش یا  یکی دیگر از  کشورهای اروپایی در آینده نزدیک اعزام می‌شوند،  به برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای معرفی هر چه بیشتر شیراز در داخل کشور اشاره و خاطر نشان کرد: به احتمال زیاد هفته فرهنگی شیراز در تهران همزمان با ماه بهمن برگزار خواهد شد.

مریدی با اشاره به وعده های خود در نخستین روزهای پذیرش مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز داشت: تلاش من بر این بوده و هست که با استفاده از تعاملات و دیپلماسی فرهنگی، استان فارس و ظرفیت‌های عمیق و قابل توجه آن در عرصه‌های هنری و فرهنگی را به همگان معرفی کنم.

وی افزود: بر همین اساس تلاش کردیم با برگزاری هفته‌های مختلف فرهنگی در داخل و خارج از کشور در قالب گروه هایی شامل یک ادیب، نقال، نقاش، مجسمه ساز،‌ منبت کار، قلمزن، خاتم ساز، عکاس و گروه های موسیقی، به معرفی هر چه بیشتر این ظرفیت ها همت گماریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه گفت: گروه‌های فرهنگی که به خارج از کشور اعزام می‌شوند در هر روز از حضورشان یک موضوع مانند حافظ، سعدی، شاهچراغ (ع) را محور فعالیت خود قرار می‌دهند و به معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان می پردازند.

مریدی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری هفته فرهنگی شیراز در ترکمنستان را به واسطه پیگیری‌های دکتر احمدی، استاندار سابق فارس اعلام کرد و افزود: فارس در سال گذشته به لحاظ توسعه ارتباطات و تعاملات فرهنگی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان استان برتر کشور معرفی و از این سازمان لوح تقدیر دریافت کرده است.