به گزارش هنرآنلاین، فریاد حدادیان گفت: تماشای پرندگان، نوعی گردشگری است که سالهاست در بین مردم دنیا رواج یافته و علاقه‌مندان فراوانی را به  خود جذب کرده است.

وی توضیح داد: آرامش و لذت دیدن پرنده گان به اندازه‌ای است که بسیاری از روانشناسان آن را راهکاری برای آرامش فکری و تقویت روحیه افراد می‌دانند. پرنده‌نگری بخشی از فعالیّت بوم گردی (اکوتوریسم) به شمار آمده و گونه‌ای از سرگرمی است که مربوط به مشاهده و بررسی پرندگان در طبیعت می‌شود. مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مریوان عنوان کرد: این نمایشگاه که عکسهای آن متعلق به پرندگان زیستگاه طبیعی شهرستان مریوان و دریاچه زریبار بود خوشبختانه با استقبال علاقه مندان و دوستداران دنیای پرندگان روبرو شد.

حدادیان در ادامه به برنامه های دیگر سازمان در شهرستان مریوان اشاره کرد و گفت: بر همین اساس در صدد آنیم تا برنامه های متنوع تری در زمینه پرنده نگری و طبیعت گردی در شهرستان مریوان با همکاری بخشهای خصوصی و دولتی برگزار کنیم.

وی  خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مریوان با همکاری انجمن سبز چیا و اداره محیط زیست این شهرستان به عکس های برتر به انتخاب بازدید کنندگان و برگزارکنندگان با اهدای جوایزی اهدا خواهد کرد.