به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی،مهدی حقیقی از برپایی نمایشگاه کتاب استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه سیزدهم آذر تا پنجشنبه ۱۸ آذرماه در محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی غرب کشور در اراک برگزار می‌شود.

 وی افزود: نمایشگاه کتاب به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و با همکاری مؤسسه نمایشگاه فرهنگی هنر ایران و شرکت نمایشگاه بین‌المللی غرب ایران با ۱۵۰ غرفه برای حضور ناشران با ۳۰ درصد تخفیف برپا می شود.

 این مقام مسئول با بیان اینکه شاخص ارزیابی مردم در هر شهر کتاب است افزود: کتاب مهمترین موضوع در هر استانی محسوب می شود موضوعی که در ٢ سال گذشته کمترین توجهی به آن نشده و کسی هم از اهالی فرهنگ و هنر و خبرنگاران آن را مطالبه نکردند و این زنگ خطر است برای استانی که داعیه دار مهد فرهنگ و فرهیختگی است.

 حقیقی ادامه داد: برای افتتاح نمایشگاه کتاب استان به دنبال دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر صالحی امیری هستیم که امید است بعد از دو سال برپا نشدن نمایشگاه کتاب در استان این دعوت را پذیرا باشند؛ در مورد کتاب کوتاهی کردیم و حالا با وجود کمبود اعتبارات حاضر هستیم این کوتاهی را به قیمت بدهکار شدن برگزار کنیم.

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه نداشتن انجمن موسیقی و تجسمی را به دلیل عدم استقبال این هنرمندان دانست و گفت: امید است تاپایان دی ماه این دو رشته هنری هم صاحب انجمن شوند.

 این مقام مسئول از کمبود نیروی انسانی در ادارات ارشاد و کل گلایه کرد و افزود: برخی ادارات شهرستانی با یک نفر نیرو اداره می شود؛ مجتمع فرهنگی هنری زرندیه اگر هر بلایی بر سرش بیایید کسی آنجا نیست تا به داد آن برسد چون ما اجازه جذب نیرو را نداریم؛ کلا اداره کل ارشاد و شهرستان ها ١٠٤ نفر نیرو دارد که آن هم در حال بازنشسته شدن هستند.

 وی اظهار کرد: کارهای قرآنی و مسجدی چندین برابر سایر فعالیت های هنری در مجموعه اداره کل انجام می شود ولی هیچ جا گزارش نمی شود ولی به محض اینکه یک کار هنری مثل موسیقی برگزار شود همه می گویند اداره ارشاد فقط برای موسیقی ساخته شده که قضاوتی دور از عدالت است.

  حقیقی از مثلث قران، مسجد و بسیج که از زمان ورودش به استان مرکزی بارها از آن سخن گفته بود باز هم گفت و اضافه کرد: هیچ نهادی و ارگانی نیامد با ما برای اعتلای این مثلث همکاری کند و باید بدانند تنها راه نشر و حفظ آثار ارزش ما و نجات فرهنگ ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی این مثلث است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از نپرداختن خبرگزاریها و هفته نامه ها به اجرای تعزیه ٦٠ نفر از جوانان ساوجی در کربلا که به صورت خودجوش و بدون چشمداشت مادی سه روز در کربلا تعزیه اجرا کردند هم گله کرد و گفت: رسانه ها باید به این سوژه ها هم بپردازند و تنها کاستی ها را نبینند و لااقل در حد اینکه خستگی از تن این جوانان در می آمد.