سرویس استان‌های هنرآنلاین: کتاب "چراغ هدایت" اولین کتابی بود که در حاشیه مراسم رونمایی از پوستر همایش ریحانه النبی(س) به دست کتابخوان ها رسید.

این کتاب پژوهشی نو و جامع پیرامون سادات، امام زادگان، روحانیت و شیعه، علما، مبلغین و ولایت فقیه است که به قلم میرزا  عنایت ا... مهدی زاده به زیور طبع آراسته شده است. 

نویسنده این کتاب که توسط انتشارات نوید شیراز منتشر شده، ابراز امیدواری کرده است: این کتاب دریچه ای باشد بر پژوهش های مبسوط تر و جامع تری بر اندیشه و عملکرد بزرگمردان فرزانه و علمای این خطه از کشور عزیز اسلامی.

این کتاب در هفت قصل تدوین شده و در فصل ششم آن گروهی از علما و شخصیت های شیعه و سنی و سادات لارستان بزرگ معرفی شده اند. 

آیت ا... نسابه نیز بر این کتاب تقریظی نگاشته و  گفته است: علما و مراجعی که در تحول و انقلاب فکری جامعه نقَش محوری و اساسی داشته اند در این نوشتار به تصویر کشیده شده اند.

کتاب "چراغ هدایت: در 640 صفحه و با شمارگان 1500 نسخه راهی بازار نشر شده است.

اما دومین کتابی که در غرفه انتشارات نامه پارسی رونمایی شد، "باورهای عامیانه در لاستان" نام دارد که که متشکل از 10 مقاله چاپ شده از ساره شهپر در مجلات داخلی و خارجی است. 

شهپر در توضیح این کتاب  می گوید: این مقالات از پایان نامه دوره دکتری ام استخراج شده که در چندین سال متوالی و تقسیم بندی منطقه به چهار جهت جغرافیایی و پیمایش و مطالعه میدانی بر مذاهب شیعه و سنی و اقوام ترک، عرب و فارس به روش مصاحبه و مشاهده صورت پذیرفته  و حاصل آن تحت عنوان "باورهای عامیانه در لارستان" ارائه شده است. 

شهپر با بیان اینکه مقالات این مجموعه در مجلات داخلی و خارجی همچون  "کانتح"، "اورینتالی"، "ایران نامه"، "فرهنگ و ادبیات عامه تربیت مدرس"، "مردم شناسی ویژه لارستان" منتشر شده اند گفت: آیین نکاح در فرهنگ عامه مردم لارستان، آیین زایش، طلسم و تعویذ، موجودات وهمی، رمضان در فرهنگ مردم لار، کوزه گری  در فرهنگ مردم لار و ... در این کتاب موجود هستند. کتاب "باورهای عامیانه در لارستان" در 1000 نسخه توسط انتشارات نامه پارسی به مدیریت فاطمه باقری به چاپ رسیده است. از ساره شه پر همچنین کتاب فرهنگ عامه مردم منطقه لارستان در غرفه انتشارات نامه پارسی رونمایی شد.