سرویس استان‌های هنرآنلاین: مسعود منوچهری مدیر این موسسه در گفتگو با هنرآنلاین در توضیح برنامه های ترویجی "بچه های کتاب" گفت: مسابقه کتاب موضوعی یکی از برنامه هایی است که با استقبال خوبی مواجه شده است به این نحو که بعد از در اختیار گذاشتن کتاب در شبکه های اجتماعی در زمانی خاص، سئوالات در فضای مجازی منتشر می شود .

وی گفت: برنامه طاقچه کتاب نیز در موسسه هر روز در شبکه های اجتماعی با محوریت معرفی کتاب انجام می شود. در این طرح شنبه ها کتاب های کودک، یک شنبه ها داستان، دوشنبه ها سیاسی، سه شنبه ها ادبیات پایداری، چهارشنبه ها شعر، پنج شنبه ها کتاب های خانواده و جمعه ها کتاب های دینی و اعتقادی در طاقچه کتاب معرفی می شوند.

مدیر مؤسسه بچه های کتاب شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: پویش مطالعاتی محرم هم از دیگر برنامه هایی بود که انجام شد و 33 عنوان کتاب با 50 درصد تخفیف و با شماره

سریال هایی در اختیار مردم قرار گرفت و در پایان از میان شماره سریال ها قرعه کشی انجام شد .

منوچهری گفت: جشنواره عصای سفید نیز 11 آذرماه با همکاری انجمن انگشت جادویی و محوریت ادبیات کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

وی در خصوص تازه های نشر انتشارات بچه های کتاب هم گفت: از ابتدای سال 1395 بیش از 95 عنوان کتاب چاپ شده که 40 عنوان آن تازه به نمایشگاه کتاب فارس رسیده است.

منوچهری کتاب های "ابووصال"، "پسرک فلافل فروش"، زیر فانوس"، "پبغام ماهی ها" را کتاب های پرفروش این انتشارات اعلام کرد. در کتاب "ابو وصال" یکصد خاطره از طلبه شهید امیری از زبان مادر، دوستان و همرزمان شهید به همراه وصیت‌نامه‌ی شهید بازگو شده است.

در بخشی از وصیت‌نامه این مدافع حرم آمده است: "صبر را سر لوحه خود قرار دهید و مطمئن باشید که هر کس از این دنیا خواهد رفت و تنها کسی که باقی می‌ماند خداوند متعال است، اگر دلتان گرفت یاد عاشورا کنید و مطمئن باشید غم شما از غم ام‌المصائب حضرت زینب(س) کوچک‌تر است، روضه اباعبدالله وحضرت زینب(س) فراموش نشود و حقیقتا مطمئن باشید که تنها با یاد خداست که دل‌ها آرام می‌گیرد."

"پیغام ماهی‌ها" هم که پنجمین جلد از مجموعه کتاب‌های "بیست‌و‌هفت در ۲۷" محسوب می‌شود، کتابی ۵۱۲ صفحه‌ای است که در ۴۲ فصل به بررسی سرگذشت‌نامه استاد جنگ‌های نامتقارن محور مقاومت و فرمانده پیشین سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) پرداخته است.          

نویسنده در این کتاب با استفاده از مصاحبه‌های حسین بهزاد دیگر نویسنده با سابقه ادبیات مقاومت با شهید همدانی فصول ابتدایی کتاب را به بررسی زندگی این شهید در دوران کودکی، سال های مبارزه با رژیم پهلوی، حضور در روزهای سخت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تاسیس سپاه پاسداران و عضویت در سپاه استان همدان و نبردهای داخلی جبهه کردستان پرداخته است و بعد از آن در ادامه به سراغ ماجراهای تاسیس لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) با همراهی شهیدان محمود شهبازی، حاج احمد متوسلیان و محمدابراهیم همت رفته است.   

شاید برای آن‌ها که کتاب "مهتاب خین" را خوانده باشند، مطالعه مجدد فصول ابتدایی این کتاب کاری تکراری به نظر برسد، ولی اول اینکه نویسنده ماجرای نقل شده در آن کتاب را به صورت فشرده و خلاصه در این کتاب نقل کرده است و دوم آن‌که از یک سوم ابتدایی کتاب به بعد، مخاطب با اتفاقاتی روبرو می‌شود که برای او تازگی دارد و از همین بخش است که مصاحبه‌های منتشر نشده شهید، برای اولین بار به رویت مخاطب این کتاب درمی‌آید.

اما بدون شک یکی از فصول منحصر به فرد و خواندنی این کتاب، فصل آخر آن است؛ فصلی که "آخرین پیامک" نام دارد و در آن خاطره‌ای از قول همسر شهید از آخرین سفر حاج حسین همدانی به ایران نقل می‌شود که بسیار اثرگذار و گیرا  است