به گزارش هنرآنلاین، احمد طالبی افزود: با برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دیگر مراکز گردشگری طرحی اجرا می‌شود تا با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی استان نویسندگان مطرح داخلی و خارجی به شهر یزد سفر کنند. 

وی ادامه داد:این طرح با استقبال میراث فرهنگی روبه‌رو شده و با هدف تشویق ناشران و نویسندگان و همچنین معرفی کتاب‌های شاخص ملی و خارجی اجرا می‌شود.

وی افزود: راه اندازی باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف ارتقای سطح مطالعه در جامعه و تاکید بر اختصاص جایگاه خرید کتاب در سبد خانوار انجام شده و در این زمینه کمیته‌هایی انتخاب شده و در همه شهرها به ویژه در یزد مربیانی برای تشویق کودکان و نوجوانان آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: این باشگاه‌ها با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان، افزایش توان بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده است.

طالبی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برای حمایت از کتاب و مطالعه در بین دانش آموزان و حمایت از کتابفروشان و ناشران برای خرید کتاب ٥٠‌درصد هزینه را پرداخت می‌کند و ٥٠‌درصد مابقی را هنگام خرید دانش‌آموز پرداخت می‌کند و اگر دانش‌آموزی از قشرمحروم بود و توانایی مالی اندکی داشت بالاتر از ٥٠‌درصد از هزینه را اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌کند.