به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،محمد فوقی مسئول ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری معاونت امور هنری و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی سالار شهیدان امام حسین(علیه السلام) و اصحاب آن حضرت و با هدف ثبت هنری، جلوه هایی از فرهنگ عزاداری و ایثار مردم در این ایام، اقدام به برگزاری نخستین مسابقه عکس اربعین و عاشورا در بین همکاران و خانواده آنان، کرده است.

وی در خصوص بخش های سوگواره، اظهار کرد: این سوگواره در دو گروه سنی بالاتر از ١٤ و گروه سنی تا ١٤سال تمام برگزار می شود.

فوقی درباره موضوعات سوگواره بیان کرد: جلوه هایی از حضور مردم در عزاداری های حسینی، ایثار، بخشش و مشارکت مردم در اربعین و ایام سوگواری سالار شهیدان، مراسم عاشورا و اربعین حسینی و اماکن مذهبی و تاریخی، فرهنگ بومی عزاداری های حسینی، پیاده روی اربعین و حضور کودکان در اربعین و عزاداری های حسینی از موضوعات این سوگواره است.

وی در خصوص مقررات سوگواره، ابراز کرد: شرکت همزمان در  تمامی موضوعات این سوگواره برای همه کارکنان شاغل و خانواده آنان، آزاد است و هر عکاس می تواند حداکثر سه عکس در هر موضوع را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

این مسئول گفت: دریافت آثار تنها از طریق ثبت نام در سایت http://shoorehosseini.farhang.gov.ir  آپلود در پرتال سوگواره و تکمیل اطلاعات مربوطه، امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: شرکت کنندگان لازم است، فایل اصلی اثر را بعد از اعلام نتایج انتخاب اولیه به دبیرخانه، ارسال کنند و تمامی عکس ها باید شامل متنی به عنوان توضیح باشد و از ارسال عکس هایی که مغایر فرهنگ عمومی، توهین آمیز و یا مصداق ورود غیر مجاز به حریم اشخاص باشد، خوددداری شود.

فوقی بیان کرد: ثبت نام و ارسال عکس ها به منزله قبول کلیه مقررات سوگواره است و تصمیم گیری درباره مسایل پیش بینی نشده به عهده دبیران و شورای سیاست گذاری سوگواره قرار دارد.

وی درباره جوائز ابراز کرد: در بخش اول به نفرات اول تا سوم، علاوه بر لوح تقدیر به ترتیب هفت میلیون ریال، پنج میلیون ریال و سه میلیون ریال، جایزه نقدی اهداء می شود.

فوقی گفت: در بخش دوم به نفرات اول تا سوم علاوه بر لوح تقدیر به ترتیب پنج میلیون ریال، سه میلیون ریال و دو میلیون ریال، همچنین از میان دیگر عکس های دریافتی به ٢٠ نفر از برگزیدگان، دو میلیون ریال، جایزه نقدی داده می شود.

وی افزود: آثار برگزیده به صورت یک مجموعه، چاپ و منتشر می شود و به تمام هنرمندانی که آثارشان برای نمایشگاه برگزیده شود، گواهی شرکت در نمایشگاه اهدا می شود.

فوقی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار از ٢٠ آذر است، یادآور شد: انتخاب آثار در ٣٠ آذر انجام می شود.