سرویس استان های هنرآنلاین: داریوش نویدگویی با بیان اینکه  از ابتدای امسال حدود ٩٥ کتاب در انتشارات نوید منتشر شده است که ٤٢ عنوان آن با نشان نمایشگاه کتاب فارس عرضه می شود، افزود: ١٥ عنوان از این کتاب ها در حاشیه آیین گشایش نمایشگاه با حضور استاندار فارس و معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد و مابقی به تدریج تا روز پایانی نمایشگاه در برنامه های مستقلی رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه به معرفی تعدادی از این کتاب ها پرداخت و گفت: کتاب فاخری با عنوان "شهر گور، فیروزآباد در آینه تاریخ"  در نمایشگاه عرضه شده است که عبدا... استخری تلاش زیادی در پژوهش های آن انجام داده است.

نویدگویی، ادامه داد: راهنمای گردشگری ایران که ترجمه آن توسط سید عبدالجبار ابطحیان انجام شده است هم رونمایی خواهد شد.

وی کتاب "رویدادهای تاریخی ایل باصری" را هم از کتاب های خوب انتشارات نوید در نمایشگاه  پانزدهم دانست و تأکید کرد: کتاب دیگری  با عنوان "وقایع اتفاقیه" که به تاریخ شفاهی و مکتوب  ارسنجان می پردازد به کوشش محمدحسین ابراهیمی به زیور طبع آراسته شده است. 

مدیر نشر نوید شیراز "لاله های مدرس عشق" را هم کتابی معرفی کرد که به کوشش حیدر بهمنی پور، فائزه خوشاب و فریده نظری  در خصوص خاطرات دفاع مقدس منتشر شده است.

این ناشر برگزیده کشوری "ضرب المثل های رندانه حافظ"، "ویس و رامین" به روایت کاظم دهقانیان فرد، "وزیر خارجه مرگ" نوشته افسانه محمدی، "فروغ بدر" اثر دارا بدر و "مدیریت در تاریخ" نوشته محسن توحیدیان را از دیگر تازه های نشر انتشارات نوید شیراز که در سالن حافظ  مستقر است  معرفی کرد.

نویدگویی ابراز امیدواری کرد: کتاب "چراغ هدایت"  که مجموعه ای از زندگی و آثار روحانیون استان است از زیر چاپ بیرون آمده و به نمایشگاه برسد.

پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس که پنجشنبه ٤ آذرماه با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شیراز آغاز به کار کرد و با حضور ٧٦٤ ناشر داخلی و نمایندگی ناشران خارجی برگزار می شود تا ساعت ٢٠ روز ٩ آذرماه جاری میزبان علاقه مندان کتاب است.