به گزارش هنرآنلاین،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، علیرضا درویش نژاد در گفتگو با خبرنگاران گفت : پوشاک نماد تاریخ ، فرهنگ و رسوم اقوام است و امروز در زمره صنایعی قرار گرفته که با حفظ اصالت خویش ، خلاقیت های هنری را به نمایش می گذارد.

وی افزود : زنان و مردان خلیج فارس با دریا و آفتاب و نخل زیسته و تنوع رنگ و خلق طرح بدیع را و استفاده از ابزار ساده و پدیدآوری نقش های بی نظیر را آموخته اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: تشویق دانش آموختگان طراحی لباس به خلق ایده های جذاب و جدید با بهره گیری از سنت ها ، شناسایی و معرفی استعداد های نو در حوزه طراحی ، دوخت و تزئین لباس ، قرار دادن جوانان در مسیر فرهنگ و هنر دانش بنیان و تحقق اقتصاد مقاومتی ، ثبت آثار فاخر و معرفی طرح های ابداعی به تولید کنندگان از مهمترین اهداف جشنواره منطقه ای مد و لباس ایرانی – اسلامی خلیج فارس است.

درویش نژاد به محورهای جشنواره پرداخت و گفت : این جشنواره در حوزه پوشاک زنان " محلی و اجتماعی " و پوشاک مردان است که علاقه مندان از استان های ساحلی خلیج فارس (هرمزگان ، بوشهر ، سیستان و بلوچستان و خوزستان ) می توانند با ارسال آثار در این جشنواره شرکت کنند.

وی به زمانبندی ارسال آثار اشاره کرد و بیان داشت : آخرین مهلت تحویل آثار و طرح لباس ٣٠ آذر ماه  است که نتایج این بخش ١٥ دی ماه اعلام می شود و در مرحله بعدی ، انتخاب شدگان با حضور در جشنواره نسبت به برش ، دوخت و تزئین لباس در تاریخ ٦ الی ٧ بهمن در بندرعباس اقدام خواهند کرد و در ٨ بهمن ماه در مراسم اختتامیه آثار برگزیده مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت .

گفتنی است : فراخوان دومین جشنواره منطقه ای مد و لباس ایرانی – اسلامی خلیج فاس و فرم های مربوط به ثبت بر روی سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان موجود است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به این سایت نسبت به انجام امور ثبت نام اقدام کنند .