به گزارش هنرآنلاین، فاطمه بال افکن در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب ساری با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان اقدام به برگزاری کمپین "کتاب های خاک خورده" کردیم، گفت: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، چند شاعر و نویسنده کتاب‌های نفیسی به کمپین اهدا کردند.

وی با اشاره به اینکه کمپین "کتاب‌های خاک‌خورده" با هدف جمع آوری کتاب و ارسال به مناطق محروم استان انجام می شود، افزود: در حال حاضر اداره فرهنگ و ارشاد ساری، هفته نامه تمشک و کافه شباویز سه پایگاه جمع آوری کتاب انجمن خیریه "لبخند ایران ما" هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار کتاب برای ارسال به مناطق محروم جمع آوری کردیم، گفت: کمپین "کتاب‌های خاک‌خورده" تا دو ماه دیگر ادامه دارد و پس از آن کتاب ها را برای راه‌اندازی کتابخانه به روستاهای محروم ارسال می‌کنیم.

بال‌افکن با اشاره به جمع‌آوری کتاب در کتابخانه‌های بزرگ مانند شهر کتاب ساری، افزود: با چند انجمن شعر، ادب، رستوران، کافه، بیمارستان و دانشگاه صحبت کردیم تا در برنامه‌های خود طرح جمع‌آوری کتاب را قرار دهند.

سرپرست انجمن خیریه "لبخند ایران ما" بیان کرد: تأسیس کتابخانه، آموزش کتابخوانی، انتخاب مسئول کتابخانه از بین داوطلبین و اهدای جایزه به افراد اهداکننده که مشارکت بیشتر داشتند و کتابخوان از برنامه‌های دیگر انجمن "لبخند ایران ما" است.