سرویس استان‌های هنرآنلاین: دکتر بهزاد مریدی در حاشیه افتتاح کتابخانه، سالن آموزش پیشرفته خاتم و مرکز پایان نامه ها و اطلاع رسانی دیجیتال دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در شهر جدید صدرا بیان کرد: امروز آموزش های مجازی وارد دانشگاه ها و مدارس شده و سایه سنگین دیجیتال بر فضاهای آموزشی ما حاکم شده است.
 
وی با بیان اینکه امروز با وجود دنیای دیجیتال و فضای مجازی چند پرسش از قبیل اینکه در آینده کتاب و کاغذ به چه شکل خواهد بود و یا اینکه آیا دوران آن ها به سر رسیده است؟ و یا حتی اینکه آیا در آینده نه چندان دور کتاب خواهد ماند؟! مطرح است، گفت: آنچه در روح انسان ورود می کند همیشه مانا است و از آنجا که روح ما مستقر در طبیعت چه سنگ و چه گیاه و چه درخت است، مانا خواهد بود و همواره ارتباط بین انسان و کاغذ و کتاب و کتابت جاویدان خواهد ماند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تاکید کرد: نباید این شوک چند دهه ای یعنی جایگزینی دیجیتال و دنیای مجازی به جای کتاب را جدی بگیریم بلکه باید باور داشته باشیم که انسان باز هم به کتاب و کتابت روی خواهد آورد.
 
مریدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه فرهنگی و علمی دانشگاه آزاد بیان کرد: خدمات این دانشگاه در این حوزه ها غیر قابل انکار است و خدمات با ارزشی از این دانشگاه در تاریخ کشور ما ثبت است.
 
وی، دانشگاه آزاد اسلامی در شهر صدرا را موثرترین و بزرگترین نهاد فرهنگی در این شهر دانست و گفت: جا دارد دانشگاه صدرا در راستای ترویج و توسعه کتابخوانی گامهای محکمی بردارد و با همکاری و همت مسئولین شهر جدید صدرا، پایتختی کتاب ایران را مطرح کند.
 
مریدی افزود: البته همه مدیران استان باید بخواهند که این اتفاق بیفتد و این عزم و اراده نیز در مدیران و مسئولان شهر نمایان است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم آمادگی خود را برای پیگیری همه امور مربوط به این موضوع اعلام می کند.