به گزارش هنرآنلاین، رامین ریاضی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نامگذاری این نمایش از مضمون آن تاثیر پذیرفته است و محتوای نمایش به داستان پیرمردی اشاره می‌کند که با توجه به خوی دیکتاتوری که دارد، همه‌ افراد خانواده‌اش را از خودش دور کرده و در تنهایی به سر می‌برد.

وی افزود: پیرمرد قصه‌ما در طول زندگی‌اش مجبور به آدم‌فروشی و خیانت به برخی از دوستانش شده است و اکنون با عذاب وجدان و ترس از اینکه آن افراد به دنبال انتقام از او باشند، به سر می‌برد.

وی با اشاره به انواع شخصیت‌ها در نمایش گفت: شخصیت این پیرمرد با توجه به محتوای نمایش، یک شخصیت خاکستری به شمار می‌آید و این نیز به این معنی است که خود این پیرمرد گناهکار و خاطی نیست، بلکه شرایط زندگی و پیچ و خم‌های موجود در آن و همچنین نابسامانی‌های اجتماع این سرنوشت و تنهایی را برای او رقم زده و همه‌ شخصیت‌ها در این جا به جز پدربزرگ و راوی داستان، شخصیت خاکستری به شمار می‌آیند.

ریاضی بیان کرد: نویسنده‌ این نمایشنامه، نادر برهانی مرند است و با توجه به مشکلات حاکم بر جامعه‌ی کنونی نوشته شده است.

وی اظهار کرد: علی پوریان، فاطمه حسینی، سروناز مددی، مرتضی میرزاده، ثنا پورسعیدی، پریسا سهرابی، حسن بابازاده و احمد قهرمانی گروه بازیگری این نمایش را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به هدف برگزاری این نمایش گفت: مخاطبان در کارهای قبلی من نیز شاهد این گونه موضوعات بوده‌اند و مشکلات اجتماعی و فردی مانند تنهایی، شکاف بین نسل‌ها و معضلات خانواده نیز از جمله موضوعاتی است که در تصمیم‌گیری و سلایق من را به عنوان یک کارگردان تئاتر تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

ریاضی خاطرنشان کرد: زمان پخش نمایش از 19آبان لغایت شش آذر است و لازم به ذکر است در روزهای اربعین حسینی نمایش برگزار نخواهد شد.

وی تاکید کرد: این نمایش همچنین در شهریور ماه اجرا شد و در جشنواره‌ تئاتر استانی، با کسب هشت جایزه، رتبه‌ اول را از آن خود کرد.

وی خبر داد: آمادگی و تدارک این نمایش از اردیبهشت ماه سال جاری تا تیرماه شروع شد و با کسب مقام اول و استقبال بسیار تصمیم به اجرای دوباره‌ آن گرفته شد.

گفتنی است؛ نمایش کابوس‎‌های یک پیرمرد بازنشسته‌ خائن و ترسو، 19آبان لغایت شش آذر در تئاتر شهر تبریز و راس ساعت 19 اجرا می‌شود.