به گزارش هنرآنلاین، نمایش "سِرِناد" کاری از گروه نمایشی "چهره‌نما" همدان به سرپرستی و کارگردانی رضا روان، به عنوان یکی از نمایش‌های بخش مسابقه تئاتر نوجوان بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان معرفی شده و در این جشنواره روی صحنه خواهد رفت.

کلمه "سرناد" به معنای آواز شبانه عشاق و دارای پیام‌هایی برای مخاطب است، ولی در عین حال در این نمایش به مخاطب اجازه برداشت آزاد نیز داده می‌شود.

کارگردان نمایش "سرناد" در گفت‌وگو با فارس در همدان اظهارکرد: نمایش‌نامه این کار در ژانر نوجوان، حاوی نکات و مسائل آموزشی و بیان برخی از معضلات جامعه امروز بوده که با زبان حیوانات بیان شده است.

رضا روان بیان کرد: این نمایش در واقع یکی از نمایشنامه‌های کوتاه اسلاومیر مروژک نویسنده لهستانی است که به زبانی ساده، نمادین و با طنزی تلخ به نقد جامعه امروز می‌پردازد. 

وی ادامه داد: موضوع نمایش نوایی عاشقانه و داستان روباهی است که با حمله به یک مرغداری درصدد شکار مرغ‌ها برآمده که با واکنش و دخالت‎های خروس مرغداری مواجه می‌شود.

کارگردان نمایش "سرناد" با بیان اینکه نمایش "سِرِناد" از معدود نمایشنامه‌هایی است که برای نوجوانان نوشته شده است، گفت: "سِرِناد" از نظر تحلیل متن و از لحاظ نوشتاری و حرکاتی، بومی سازی شده، اما نوع کار از نظر تکنیک نمایش به آن شکلی اجرا می‌شود که نویسنده این نمایش در نظر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: کلمه "سرناد" به معنای آواز شبانه عشاق و دارای پیام‌هایی برای مخاطب است ولی در عین حال در این نمایش به مخاطب اجازه برداشت آزاد نیز داده می‌شود.

روان یادآور شد: بازیگران این نمایش منیژه احمدی، نادیا میری، بهروز ناصر شریعتی، سیما لاهوتی، فرنوش فراهانی و فرشید مالمیر بوده و طراحی صحنه و گریم آن را زهره اسماعیلی بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: نمایش "سرناد" که پس از اجرای موفق اوایل امسال خود در همدان، در فرهنگسرای نیاوران تهران نیز روی صحنه رفت در مدت زمان اجرای ٥٠ دقیقه و همراه با موسیقی زنده است که آهنگسازی آن را علیرضا ستاری انجام داده و محمد خان محمدی سلوی ویولون آن را اجرا می‌کند.   

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان آذر ماه امسال به میزبانی همدان برگزار خواهد شد.