به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، محمد حسین امیدی پور با اشاره به برگزاری اولین جشنواره شعر و داستان جوان با عنوان "تاف" در استان اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش دانش آموزی و جوان طراحی شده است.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از ۲۵ آذر ۹۵ از طریق مدارس، دانشگاه ها و وب سایت حوزه هنری در اختیار علاقمندان قرار می گیرد، تصریح کرد: شعر و ادبیات از بخش های مبنایی در فرهنگ هر کشور به شمار می رود و توجه ویژه به این بخش می تواند بر رشد و توسعه هنر در سایر رشته ها مانند سینما و تئاتر تاثیر گذار باشد.

مدیرکل حوزه هنری استان لرستان با اشاره به جایگاه ویژه شعر و ادبیات داستانی در برنامه ریزی های حوزه هنری افزود: حوزه هنری از بدو تاسیس همواره توجه ویژه ای به موضوع ادبیات در سطح کشور و مراکز استانی داشته و بر همین مبنا حوزه هنری لرستان با هدف جذب و پرورش استعداد های جوان ادبی در سطح مدارس و دانشگاه ها از سال ۹۵ اقدام به فراخوان ادبی در این زمینه تحت عنوان جشنواره شعر و داستان جوان لرستان با عنوان "تاف" کرده است.

کیانوش کشوری مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری لرستان نیز ضمن تشریح ابعاد این جشنواره گفت: جشنواره "تاف" در دو بخش جوان و دانش آموزی برگزار می شود و بخش دانش آموزی آن شامل شعر و داستان کوتاه و بخش جوان آن شامل شعر، داستان کوتاه و ادبیات کودک و نوجوان است.

وی افزود: به دنبال این هستیم که ضمن ایجاد انگیزه برای تولید آثار ادبی جوان، زمینه مناسب برای ارتقاء سطح کیفی این آثار را فراهم آوریم.

مهلت ارسال اثر به این جشنواره تا پایان دی ماه ۹۵ بوده و مراسم اختتامیه آن همزمان با جشن های سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن ماه ۹۵ برگزار می شود.