به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، زهرا خادمیان همزمان با هفته کتاب افزود: این شهرستان دارای ٢٠ کتابدار در کتابخانه های عمومی است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باعث تقویت فرهنگ عمومی در جامعه می شود، اظهار داشت:  از  ٩ باب کتابخانه عمومی موجود در شهرستان دامغان سه باب کتابخانه در سه روستای خورزان، کوه زر و دروار قرار دارد.

وی با بیان اینکه دو کتابخانه مشارکتی شامل الغدیر در ندامتگاه دامغان و شهید گردویی روستای طزره وجود دارد، گفت: کتابخانه حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) دامغان دارای مجوز مستقل است و از لحاظ تامین نیرو ، منابع و امکانات بر عهده خود مجموعه است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان، اعضای فعال کتابخانه های شهرستان را پنج هزار نفر برشمرد و افزود: نزدیک به ٢٠ هزار نفر مراجعه کننده تاکنون به کتابخانه ها داشته ایم که در شش ماهه نخست امسال ٤٣ هزار و ٣٠٠ نسخه کتاب به امانت رفته است.

خادمیان، تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های این شهرستان را بیش از ١٧٠ هزار جلد بیان کرد و افزود: میانگین، دو روز در هفته اهدای کتاب توسط مردم به کتابخانه ها داریم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان با تشریح برنامه های هفته کتاب و کتاب خوانی گفت: عضویت رایگان در روز ٢٤ آبان ماه، رونمایی و نقد کتاب فاتحان خلقت نوشته علی زارع نویسنده دامغانی، برگزاری مسابقات، نشست های کتاب خوانی و برگزاری کلاس های قصه گویی از دیگر برنامه های این هفته است.