به گزارش هنرآنلاین، به نقل از مهر، همزمان با دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب کرمانشاه کتاب "غزل قرن" از کرمانشاه معرفی و عرضه می‌شود.           

این کتاب مجموعه ای از گزیده آثار غزلسرایان کرمانشاهی طی سده اخیر است که توسط پیمان سلیمانی و بابک دولتی از شاعران برجسته کرمانشاهی گردآوری شده است.

پیمان سلیمانی در گفتگو با مهر، در خصوص این کتاب گفت: "غزل قرن" گزیده ای از آثار غزلسرایان مطرح کرمانشاهی چون ابوالقاسم لاهوتی، وحدت کرمانشاهی و... است.

وی افزود: جمع آوری این کتاب که به همراهی بابک دولتی از دیگر شاعران کرمانشاهی صورت گرفت، حدود ۱.۵ سال زمان برد.

این شاعر کرمانشاهی تصریح کرد: در این کتاب گزیده آثار شاعران غزلسرای کرمانشاهی از ۱۰۰ سال پیش تا به امروز به چاپ رسیده و تلاش ما در گردآوری این مجموعه، ایجاد یک مرجع در این زمینه بوده است.

وی این کتاب را معرف غزل کرمانشاهی دانست و خاطر نشان کرد: در این کتاب آثار بزرگانی چون ابولقاسم لاهوتی، وحدت کرمانشاهی، معینی کرمانشاهی و استاد بهزاد کرمانشاهی در کنار دیگر شعرای برجسته این دیار به چشم می خورد.

سلیمانی از چاپ آثاری از شاعران برجسته دیگری چون استاد محمد جواد محبت، بیژن ارژن، پرتو کرمانشاهی، محمد سعید میرزائی، حسین احمدی محجوب، همت علی اکرادی، سیدجبار عزیزی، بابک دولتی، منیره درخشنده و روشنک ارتیاعی در این مجموعه خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه ارزشمند همزمان با دوازدهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه که از امروز آغاز به کار می کند معرفی و عرضه خواهد شد.

این شاعر کرمانشاهی در خصوص تیراژ کتاب مذکور نیز گفت: این کتاب در چاپ اول با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه توسط انتشارات دیباچه به چاپ رسیده است و حدود ۲۰۰ صفحه دارد.

وی از رونمایی رسمی کتاب مذکور طی آذر ماه امسال و در همایش "غزلسرایان" استان خبر داد و گفت: استان کرمانشاه از قطب های غزل کشور است و غزلسرایان مطرحی از این دیار برخاسته اند.