به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان ها؛ طی حکمی از سوی دکتر علی دارابی معاون امور استان ها محمدباقر اعلمی بعنوان دبیر جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان های رسانه ملی منصوب شد.

در این حکم آمده است: جناب آقای محمدباقر اعلمی جشنواره تولیدات مراکز استان ها از جمله بزرگترین رخدادهای فرهنگی، هنری، رسانه ای کشور محسوب می شود که فرصت مغتنمی است تا ظرفیت ها، توانمندی ها و تلاش هنرمندان، برنامه سازان، تهیه کنندگان و همه عوامل تولید در معرض نمایش همگان و با ارزیابی هیات منتخب و داوران، آثار فاخر و برجسته مورد تشویق و قدردانی قرار گیرد.

از این رو نظر به تعهد، سوابق ارزنده و تجارت طولانی و مفیدی که در معاونت امور استان ها و برگزاری جشنواره دارید شما را به موجب این حکم به سمت «دبیر نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها» منصوب می نمایم.

در ادامه حکم آمده است: از شما می خواهم با تشکیل دبیرخانه ای فعال و کارآمد، تشکیل کارگروه های تخصصی، تهیه پیوست رسانه ای و نظام اطلاع رسانی جشنواره، تدوین و ارائه برنامه افتتاحیه و اختتامیه جشنواره، هماهنگی و اجرای مراسم در استان میزبان، پی گیری به موقع و مستمر کار هیات داوران، شرکت فعال در شورای عالی سیاست گذاری جشنواره و اجرای مصوبات، جشنواره نوزدهم را به ترازی از اجرا ارتقاء دهید که برای سالیان آینده الگو و شاخص باشد.

محمدباقر اعلمی دانش آموخته رشته ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد است. وی فعالیت های رسانه ای را از سال ۱۳۸۰ در رسانه ملی آغاز کرده و از دوازدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان های صدا و سیما تا کنون مسئولیت اجرایی کمیسیون های مختلف و دبیری کمیته داوری را برعهده داشته است.

اعلمی مدیریت بانک اطلاعات و آرشیو مرکز سیمای استان ها، روابط عمومی معاونت آموزش و پژوهش و دانشگاه صدا و سیما و امور اجرایی و پیگیری های ویژه دوره های مختلف معاونت امور استان های رسانه ملی را در سوابق کاری خود به ثبت رسانده است.

دبیر ستاد خبری کنگره جهانی جریان های تکفیری و افراطی، دبیر اجرایی ششمین جشنواره بین المللی فیلم دانشجویی، مشاور رسانه ای هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، دبیرکمیته اطلاع رسانی نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی نرم افزارهای علوم اسلامی ،دبیر اجرایی همایش های سراسری مدیران کل مراکز استان ها، بخشی از فعالیت‌های دیگر اعلمی است.

وی تا کنون مقالات و پژوهش های مختلفی را در حوزه رسانه منتشر کرده است.

گفتنی است نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها سال جاری در استان خوزستان برگزار می‌شود.