به گزارش هنرآنلاین، منصور علی اصغری در گفت و گو با ایسنا گفت: نخستین همایش "نیما، زبان و شعرطبری"در روز ۱۳ دی ماه سال جاری به مناسبت وفات نیمایوشیج "علی اسفندیاری" پدر شعر معاصر ایران در شهرستان نور برگزار می شود.

او افزود: از اعضای هیئت علمی، استادان دانشگاه مازندران، پژوهشگران ادبیات بومی و اقشار مختلف مردم برای شرکت در این همایش دعوت می شود.

 علی اصغری با اشاره به اینکه همایش "نیما، زبان و شعر طبری" برای نخستین بار به بررسی اشعار طبری نیما یوشیج می پردازد، افزود: نیما دارای ابعاد ناشناخته بسیاری است که کمتر به آن ها پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای نخستین بار کتاب نیمای طبری را به چاپ رساندم، اضافه کرد:در این کتاب به بررسی موضوعی اشعار طبری نیما پرداختم.

رئیس کمیته علمی همایش "نیما،زبان و شعرطبری" با اشاره به اینکه زبان طبری در حال نابودی است، افزود: در واقع هدف ما از برگزاری همایش تلنگری به قشر پژوهشگر و اعضای هیئت علمی است تا به زبان طبری بپردازند.

علی اصغری با بیان اینکه برگزاری همایش "نیما،زبان و شعر طبری" و رسانه ای شدن آن علاوه بر تلنگر به قشر پژوهشگر سبب افزایش آگاهی عموم جامعه هم می شود، گفت: از رسانه ها می خواهیم تا برای کسب اطلاعات بیشتر اقشار مختلف جامعه با ما همکاری کنند.

مسئول واحد شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران با اشاره به اینکه دبیرخانه همایش مدتی است راه اندازی شده است، افزود: برای راه اندازی دبیرخانه دایمی نیاز به همکاری اقشار تحصیلکرده و مسئولان داریم و در صورت اجرایی شدن آن قصد داریم که با موضوع شعر و ادبیات بومی باشد.