به گزارش هنرآنلاین، حسین اژه ای مدیر روابط عمومی نشر آرما در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: "راهنمای کتاب" قدمی‌ است در راهِ حرف زدن با مردم. می‌خواهد با مردم از اهمیتِ مطالعه بگوید و نشانشان بدهد که چطور می‌توان از مطالعه لذت برد."راهنمای کتاب" برای محققان و همه‌چیزدانان و نویسندگان نوشته نشده است. کتابچه‌ای است مثلِ بسیاری کتاب‌های دیگر که برای مردم نوشته می‌شوند. در ایران فراموش کرده‌ایم که کتاب را برای مردم می‌نویسیم.

مدیر روابط عمومی نشر آرما ادامه داد: صنعتِ نشرِ ما مثلِ تیم فوتبالی‌ست که همه چیز دارد جز بازیکن. سال‌هاست که مدیرانِ باشگاه در اتاقِ جلسات گردِ‌ هم می‌آیند تا این مشکل را حل کنند. اما بازیکنان از برچسب‌هایی که روی باشگاه خورده است گریزانند و نکتهٔ جالب اینجاست که مدیران باشگاه هم هر وقت درباره حل مشکل حرف می‌زنند، روی سخن‌شان با بازیکنان نیست.

وی افزود:کتاب را برای مردم نمی‌نویسیم، جشن‌ها و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها را برای مردم برگزار نمی‌کنیم. سیاست‌ها را برای مردم تدوین نمی‌کنیم. جریان کتابخوانی در کشور مصداقِ «خودگویی و خودخندی» است. «راهنمای کتاب» قدمی‌ست در راهِ حرف زدن با مردم. می‌خواهد با مردم از اهمیتِ مطالعه بگوید و نشان‌شان بدهد که چطور می‌توان از مطالعه لذت برد.

اژه ای گفت: نمی توان گفت این کتاب بی نقص است یا جامع و کامل است فقط می توان گفت که راهنمای کتاب یک قدمِ اولیه است برای شروعِ گفتگو با مردم. قدم‌های اول ترسان و لرزان و نااستوارند. اما همواره همه چیز از قدمِ اول شروع می‌شود و امیدواریم ادامه پیدا کند.

مدیر روابط عمومی نشر آرما افزود: حسام الدین مطهری نویسنده این کتاب مخاطب خود را کسی قرار داده است که بالقوه کتابخوان است و می‌توان به آینده او در کتابخوانی امیدوار بود. ما به مردم امر می‌کنیم که کتاب بخوانند اما درباره راه و رسمِ مطالعه چیزی نمی‌گوییم. این کتاب تلاشی است برای راهنمایی مردم. «راهنمای کتاب» دستورالعملی جامع و حکمی حتمی نیست. قطعاً دیگران هم راه‌هایی برای پیشنهاد دارند.