به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، علی بازگیر اظهار کرد: فراخوان بیست و دومین جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ که با حضور هنرمندان تئاتر ۱۲ استان زاگرس نشین در بهمن ماه سال جاری در این شهرستان برگزار می‌شود منتشر شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: ترویج فرهنگ و معارف دینی با الگوپذیری از آیین‌ها و جلوه‌های اسلامی، نفی خشونت، کوشش جهت برقراری صلح، توجه به مفاهیم والای انسانی، نفی تروریسم و اعتلای ذائقه فرهنگی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک افزود: تبیین و تاکید بر نقش هنر شریف تئاتر در ترویج الگوی اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، تاکید بر تعریف و تکریم دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حماسه شهدای مدافع حرم از دیگر اهداف برگزاری این همایش و جشنواره هنری است.

بازگیر خاطر نشان کرد: توجه به حفظ، ترویج و توسعه آداب، سنن، رسوم و باورهای بومی و بهره مندی از تاریج ارزشمند و گنجینه‌ی ادبیان غنی ایرانی از دیگر اهداف برگزاری این رویداد هنری است.

وی در ادامه گفت: در این جشنواره هنرمندان تئاتر استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهار محال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی و همدان حضور خواهند یافت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک گفت: این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای به صورت رقابتی و با اولویت موضوعات شهدای مدافع حرم، حماسه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سنت‌ها و آئین‌های پسندیده بومی و مذهبی و بخش خیابانی به صورت غیر رقابتی با قابیلت اجرا در اماکن عمومی برگزار می‌شود.

وی افزود: با تشخیص هیئت داوران یک اثر برگزیده با موضوع دفاع مقدس انتخاب و به جشنواره ملی مقاومت (فتح خرمشهر) معرفی و یک نمایش نیز جهت اجرای عمومی در سطح استان خوزستان انتخاب خواهد شد.

وی اضافه کرد: متقاضیان جهت شرکت در هر یک از بخش‌های جشنواره باید به همراه لوح فشرده اثر مشخصات کامل نویسنده، کارگردان و نمایشنامه را در قالب فایل word، ۵ قطعه عکس از نمایش با فرمت jpg را به دبیرخانه جشنواره به نشانی استان خوزستان، شهرستان اندیمشک، کوی زیباشهر، خیابان دلپذیر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک صندوق پستی ۳۷۱ ارسال و یا با شماره تلفن‌های ۰۶۱۴۲۶۵۴۰۶۳ و ۰۶۱۴۲۶۵۴۳۱ تماس حاصل کنند.

وی بیان کرد: مهلت ارسال فیلم آثار نمایشی تا پانزدهم دی ماه ۹۵ است و نتایج بازبینی آثار تا تاریخ پنجم بهمن ماه ۹۵ اعلام خواهد شد.

بیست و دومین جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک، مرکز هنرهای نمایشی کشور و دفتر انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک به مدت چهار روز از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه ۹۵ در شهرستان اندیمشک برگزار خواهد شد.