به گزارش هنرآنلاین،به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، سیدمحمدعلی میرمومنی گفت: این جلسه روز چهارشنبه با حضور چهره ماندگار هنر، استاد غلامحسین امیرخانی و نماینده وزیر دکتر محمدحسین ساکت در فرهنگسرای آیئنه برگزار می‌شود.

وی افزود: نشست شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران برای نخستین بار در روزهای ١٩ تا ٢١ آبان‌ماه سال جاری در اراک برگزار می‌شود.

رئیس انجمن خوشنویسان اراک هدف از برگزاری این نشست را انتقال تجربیات اساتید بزرگ خوشنویسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات انجمن خوشنویسان اراک عنوان کرد.

میرمومنی به شرکت در چهارمین سالگرد استاد فقید فتحعلی واشقانی در روستای واشقان فراهان اراک اشاره کرد و افزود: صبح روز پنج شنبه به منظور ادای احترام به این استاد فقید به روستای واشقان فراهان می‌رویم، همچنین از آثار خوشنویسی وی در منزل شخصی این استاد بازدید به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه در جریان برگزاری این نشست از مقام هنری استاد احمد عبدالرضاییتجلیل می‌شود، گفت: استاد عبدالرضایی بزرگترین ثلث‌نویس جهان اسلام به شمار می‌روند. زاده اراک هستند و چندین سال در انجمن خوشنویسان اراک تدریس کرده‌اند و در حال حاضر در شهرستان قم سکونت دارند.

رئیس انجمن خوشنویسان اراک افزود: بیش از ٢٠ هزار متر کتیبه با خط استاد احمد عبدالرضایی در اماکن مقدسه سامرا، مشهد، قم، مصلی امام خمینی(ره) و ... وجود دارد. استاد عبدالرضایی عضو شورای تعیین شایستگی خط بوده و استاد ارشد دارالکتابه قرآن جمهوری اسلامی ایران است.

میرمومنی گفت: همچنین از سید مجتبی صفرآبادی از خادمین فرهنگ و هنر استان مرکزی و کارمند بازنشسته اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی نیز تقدیر می‌شود.

وی بیان کرد: صبح روز پنج شنبه بر مزار استاد فقید حبیب‌اله امیدوار حضور پیدا کرده و پس از آن جلسه خصوصی شورای عالی انجمن خوشنویسان در این روز برگزار می‌شود.

رئیس انجمن خوشنویسان اراک ضمن اشاره به حضور اساتید خوشنویسی ایران از استان‌های تهران، مشهد، ایلام، خوزستان، سنندج، اصفهان، قزوین و قم در این نشست، دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی را از دیگر برنامه‌های انجمن عنوان کرد.