به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،این سینما سال گذشته تعطیل شد و بازسازی آن را مالک و مدیریت جدید با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن گفت :این سینما که به علت فرسودگی و نبود ایمنی لازم تعطیل شده بود ، خوشبختانه با همکاری مالک و مدیریت جدید سینما و انجام اقداماتی از قبیل نورپردازی ، تقویت سیستم های گرمایشی و سرمایشی ، سیستم صوتی جدید ، نصب دستگاه دیجیتال پخش کننده فیلم ، تغییر صندلی ها ، نوسازی سرویس بهداشتی ، بوفه و زیبا سازی سالن ، آماده نمایش فیلم برای علاقه مندان به هنر هفتم است .

بابک شمس ناتری با بیان اینکه بازگشایی مجدد سینما انقلاب یک اتفاق خوب و ارزشمند برای مردم فرهیخته و هنردوست تنکابن است ، افزود : سینما ضرورت جامعه امروز مااست که متاسفانه مردم فرهنگ دوست این دیار مدتی طولانی از نعمت آن محروم بودند که به ناچار به شهرهای همجوار برای تماشای فیلم می رفتند که با بازگشایی آن امیدواریم با حمایت مسوولین این سینما پا برجا و برقرار باشد.

وی با تاکید بر اینکه سینما یکی از مهم ترین ابزار تاثیرگذار جامعه است ، تصریح کرد : این سینما در نوبت صبح برای دانش آموزان و در نوبت عصر برای علاقه مندان به هنر هفتم آماده نمایش فیلم است .

شمس ناتری گفت: همزمان با بازگشایی این سینما ، فیلم "فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی هم به نمایش در آمد.

شهرستان تنکابن در گذشته نه چندان دور چهار سالن سینمایی به نام های انقلاب (شهر فرنگ سابق) ، ایران ، کاپری و شقایق داشت .

سینما ایران با ظرفیتی حدود ٤٥٠ نفر بر اثر برف شدید سال ٩٢ تخریب شد و با وجود آنکه این سینما در اختیار حوزه هنری قرار داشت ، اما هیچ اقدامی جهت بازسازی آن صورت نگرفت و همچنان مخروبه باقی ماند.

سینما کاپری نیز در اوایل انقلاب دچار آتش سوزی شد و پس از گذشت سال ها بلاتکلیفی به مجتمع تجاری تبدیل شده است.

سینما شقایق نیز هم اکنون بسته است و زمزمه هایی مبنی بر بازگشایی مجدد آن به گوش می رسد.

شهرستان ١٦٢ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.