سرویس استان‌های هنرآنلاین: مهدی رنجبر، در حاشیه برپایی چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در شیراز برگزاری این جشنواره را در راستای دستورالعمل ها و اهداف آموزشی وزارت آموزش و پرورش زمینه ساز ارتقا هنر هفتم در میان دانش آموزان کشور عنوان کرد و افزود: فیلم و سینما پیشروترین هنر کنونی است که در دست دانش آموزان می تواند اتفاقات نویی در زمینه فرهنگ ها، آیین ها و اعتقادات مردم رقم بزند.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس پیرامون همکاری های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش فارس در جهت علاقه مندسازی دانش آموزان به سینما، بیان کرد: در این باره تا کنون همکاری هایی در باب پویانمایی و فیلم و سینما انجام گرفته است، به نحوی که سال گذشته و امسال برنامه های روز جهانی انیمیشن و روز ملی سینما با مشارکت این نهادها به میان دانش آموزان رفت.

رنجبر با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد آمادگی دارد در زمینه سینما به همکاری با آموزش و پرورش بپردازد، گفت: با توجه به توانمندی هایی که این بخش آموزشی دارد می توان در زمینه پخش و تولید فیلم و آثار سینمایی به کشف و شناسایی دانش آموزان نخبه فیلمساز پرداخت.

گفتنی است: چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم رشد که از شنبه ١٥ آبان در نواحی و مناطق آموزش و پرورش فارس آغاز شده ؛ میزبان ٣٠ عنوان فیلم در قالب مستند ایرانی، فیلم کوتاه داستانی، آثار خارجی و پویانمایی است.