به گزارش هنرآنلاین،محمد یاقوت‌پور  اظهار کرد: با توجه به حماسه‌ساز بودن خوزستان در اعصار گوناگون و محوری بودن ابن استان در تحولات مختلف سیاسی و اجتماعی کشور که قطعا این موضوعات نیز در این سنوات منظر نگاشت نمایشنامه نویسان استان نیز بوده است و با توجه به حضور قومیت‌های مختلف با آیین‌ها و رسوم گوناگون که نمود همیشگی نیز بر صحنه تئاتر استان داشته‌اند، ایجاد چنین دبیرخانه‌ای جهت گردآوری و دسته‌بندی و قطعا انتشار این گونه نوشتاری که می‌تواند در شناخت باورها و فرهنگ استان خوزستان به جهانیان نیز مورد بهره‌مندی واقع شوند از جمله مهمترین اهداف شکل‌گیری این دبیرخانه است. 

وی ادامه داد: از منظری دیگر گردآوری آثار نمایشنامه هنرمندان استان و دسته‌بندی سنواتی و موضوعی آنها تحت عنوان بانک نمایشنامه استان نیز از اهداف دیگر این دبیرخانه است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان همچنین بیان کرد: انجمن هنرهای نمایشی استان قصد دارد تا هر شش ماه یک لوح فشرده از نمایشنامه‌های تدوینی را با شمارگان بالا برای استفاده کلیه علاقه‌مندان انتشار دهد که قطعا بهره آموزشی نیز جهت نوقلم‌های تئاتر کشور نیز می‌تواند داشته باشد.

یاقوت‌پور خاطرنشان کرد: از دیگر وظایف این دبیرخانه پویایی بیش از پیش امر پژوهش در تئاتر استان در کنار برگزاری جلسات موضوعی متداوم با همکاری ارگان‌ها و ادارات مختلف استان و دفاتر شهرستانی انجمن در راستای جهت بخشی موضوعی به قلم نویسندگان بومی استان است.

او افزود: با سپردن مدیریت این دبیرخانه به هنرمند تئاتر استان، ابوالقاسم غلام‌حیدر، که خود نیز از فعالان امر پژوهش در تئاتر استان است انتظار فعالیتی مستمر، پویا و تاثیرگذار بر روند تئاتر استان دور از انتظار نیست.