هنرآنلاین:زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز  از هنرآنلاین دیدار کرد؛ او که از فهرست امید راهی بهارستان شده است در خصوص فضای کنونی مجلس برای دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت گفت: دولت وزرای اصلحی را به مجلس پیشنهاد داده و فکر می‌کنم که وزاری پیشنهادی حتما رای اعتماد خواهند آورد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: تلاش فراکسیون امید و سایر فراکسیون‌ها همچون، فراکسیون زنان مجلس این است تا به اخذ رای اعتماد وزرای پیشنهادی از مجلس کمک کنیم.

نماینده مردم تبریز با  تاکید بر اینکه  نباید نگاه فردی و جناحی در این موضوع مطرح شود، گفت: آنچه اهمیت دارد رزومه کاری و برنامه کاری افراد برای یک وزارتخانه است. وزیرانی که تصدی این وزارتخانه‌ها را به عهده می‌گیرند باید افراد توانمندی باشند و مدیریت اجرایی قوی داشته باشند تا بتواند یک  مدیریت  استراتژیک را در حوزه خود اعمال  کنند.

او درباره وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سید رضا صالحی امیری گزینه بسیار خوبی برای وزارت ارشاد است و قطعا رای اعتماد مجلس را خواهد گرفت.

ساعی ادامه داد: خوشبختانه آقای صالحی امیری واقعا برنامه محور به  این عرصه ورود کرده‌اند؛ به ویژه طی جلساتی که در هفته گذشته با فراکسیون‌های مختلف داشته‌اند، رزومه موجه و قابل قبولی را ارائه کرده‌اند.

او همچنین خاطرنشان کرد:باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که اگرچه ما مسائل متعددی در حوزه  فرهنگ و هنر داریم که باید به آنها رسیدگی شود اما واقعیت این است که  وزارت فرهنگ و ارشاد تنها قطعه‌ای از پازل  فرهنگی کشور است، بر این  اساس همه بار فرهنگی کشور را نباید از  یک وزارتخانه خواست زیرا بحث فرهنگ در کشور ما متولیان متعددی دارد و متاسفانه این موضوعی است که بیشتر اوقات  مغفول می‌ماند.

زهرا ساعی

او گفت که برای نطق موافقت با وزیر ارشاد نام نویسی کرده و اگر قرعه به نامش افتد فردا پشت تریبون مجلس خواهد رفت. 

ساعی در این دیدار ضمن بیان دغدغه هایش در عرصه فرهنگ و هنر،  جامعه هنری ایران را به عنوان سرمایه های بزرگ ملی خواند و گفت حق مطلب در خصوص هنرمندان ادا نشده و امیدواریم مجلس دهم با همراهی خود هنرمندان و رسانه ها گام های جدی در این باره بردارند. 

ساعی از تبریز هم گفت و از اینکه در قطب هنری کشور چه می گذرد. 

مشروح این گفتگوی خواندنی به زودی تقدیم حضورتان خواهد شد.