به گزارش هنرآنلاین، مجید سرنی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، ابراز کرد: در بندرعباس و دیگر شهرهای استان هرمزگان کمبود فضای فیزیکی برای اجرا و تمرین وجود دارد و یا بعضاً برخی از این فضاها طبق قانون به بخش‌های خصوصی واگذار شده اند که هزینه‌هایی را برای گروه‌های تئاتر رقم‌زده و فضاها کمتر در اختیار اهالی تئاتر است.

وی بابیان اینکه این مشکل یک‌راه حل کوتاه‌مدت و یک‌راه حل بلندمدت دارد، اظهار کرد: تعداد هنرمندان تحصیل‌کرده در عرصه‌های نمایشی در سالیان اخیر افزایش‌یافته است که این افراد امکانات و نیازهایی دارند و اقداماتی باید صورت گیرد و فضاهایی برای آن‌ها راه‌اندازی شود که در شمار اقدامات بلندمدت قرار می‌گیرد.

سرنی زاده تصریح کرد: ازجمله اقدامات کوتاه‌مدتی هم که می‌شود اجرایی کرد این است که در برخی سازمان‌ها و ادارات فضاهایی وجود دارد که به نحو احسنت از آن‌ها بهره‌برداری نمی‌شود و تنها سازمان آموزش‌وپرورش اخیراً در این زمینه همکاری‌هایی با هنرمندان این عرصه داشته است که اگر دیگر نهادها همکاری کنند مشکل کمبود فضای تمرین تئاتر به‌طور موقت حل می‌شود.

وی تصریح کرد: از دیگر مشکلات هنرمندان و کسانی که حرفه‌شان تئاتر  است، این است که بسیاری از مزایایی همچون بیمه و تضمین برای بازنشستگی دور هستند و برخی از سازمان‌ها به اشتغال‌زایی در مورد فرهنگ نپرداخته‌اند که این‌ها باعث می‌شود جریان تولید تئاتر را به وقفه بیندازند.

این پژوهشگر عرصه هنری افزود: سیاست دولت واگذاری مکان‌های فرهنگی و برگزاری اجراهای عموم به بخش خصوصی است که گروه‌ها باید سرمایه‌گذاران را جذب کنند و این مستلزم کار کارشناسی است.

وی در پایان گفت: در صدور مجوزها اگر سیاست‌ها تغییر کند و این مسئله به انجمن‌های هنری واگذار شود در این امر تسهیل به وجود می‌آید.