به گزارش هنرآنلاین به نقل روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فاطمه معتمدآریا شامگاه یکشنبه در آیین یادبود عباس کیارستمی که در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار شد، افزود: ارزش و هویت سینمای ایران در دستان تک تک علاقه مندان و دوستداران آن هویت پیدا می کند و با همت و تلاش آنان مسیر خود را ادامه می دهد.

در این آیین بزرگداشت، چهره های دیگری همچون محمود نظرعلیان، فریبا متخصص و شبنم مقدمی نیز شرکت داشتند.

در این مراسم که با حضور شماری از فعالان و علاقه مندان هنر و سینما در زنجان برگزار شد، فیلم 'طعم گیلاس' برای حاضران به نمایش در آمد.

عباس کیارستمی از اسفند سال گذشته به علت ابتلا به بیماری گوارشی به بیمارستان منتقل شد و با تشدید بیماری و با هدف ادامه درمان به فرانسه انتقال یافت اما روز دوشنبه ١٤ تیر جاری دارفانی را وداع گفت.

مرحوم کیارستمی سال ۱۹۹۷ میلادی در پنجاهمین دوره جشنواره فیلم کن برای فیلم "طعم گیلاس" موفق به دریافت جایزه نخل طلایی این جشنواره شد.

"نان و کوچه"، "کپی برابر اصل"، "خانه دوست کجاست"، "باد ما را خواهد برد"، "گزارش"، "کلوز آپ"، "زیر درختان زیتون"، "١٠" و "شیرین" از جمله آثار فاخر و ماندگار زنده یاد کیارستمی هستند.

پیکر کارگردان فقید سینمای ایران روز یکشنبه با حضور گسترده مردم، هنرمندان و جمعی از مسئولان از مقابل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران جایی که کیارستمی کارش را از آنجا آغاز کرد، تشییع و در منطقه لواسان به خاک سپرده شد.