به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، خسرو سینایی فیلمساز برجسته در آیین بزرگداشت و رونمایی از مجموعه نقاشی‌های حسین محجوبی که شامگاه گذشته 7 آبان در خانه هنرمندان برگزار شد طی سخنانی به توصیف آثار این هنرمند پرداخت.

وی گفت: همیشه باور کرده‌ام که محجوبی یک عمر با طبیعت آرام و ظریفش به جنگل‌های سرسبز شمال که زادگاهش است، پناه برده و اسب‌های زیبایی را که دیگر نیستند در ذهنش مجسم کرده و کوشیده تا آن صلح و صفا و آرامش را از طریق تابلوهایش به خود و به ما منتقل کند. البته گاهی هم بر فراز سپیدارهای راست قامت شمال، کلاغ‌های سیاهی را کشیده است. استاد محجوبی سال‌ها پیش به خاطر لطفی که به خانواده ما داشتند، یک تابلوی کوچک ولی بسیار زیبا هدیه کردند که تعدادی سپیدار بود و کلاغ‌های ریزی روی همه این سپیدارها نشسته بودند. این هنوز به دیوار منزل ما هست و چقدر خوشحالیم وقتی تماشایش می‌کنیم.

سینایی ادامه داد: ناچاریم بپذیریم که محجوبی با روش خاص خودش، نقاش صلح و صفا و بزرگداشت طبیعت است. و البته گاه گاه با گله ای ملایم از بلایی که ما بر سر طبیعت و خودمان می‌آوریم. آنچه که در محجوبی مرا مجذوب می‌کند، روحیه سالم، امیدوار و امیدواری بخش در اوست که به من مخاطب منتقل می‌شود.

این سینماگر افزود: می‌خواهم سبکی را به نام استاد محجوبی به نام محجوبیسم پیشنهاد بدهم. محجوبیسم فقط یک سبک نقاشی نیست. محجوبیسم یعنی دنیا را زیبا دیدن. و زیبایی را از طریق آثار او به دیگران منتقل کردن. مهم این است که چه ذهنیتی را به بیننده منتقل می‌کنیم.

وی در پایان گفت: وقتی که تابلوهای محجوبی را می‌بینیم، از پس آتش افروزی و جنگ و خونریزی که هر لحظه در انواع رسانه‌ها می‌خوانیم و می‌بینیم، یادمان می‌آید که طبیعت و جهان ما چه زیبا می‌توانست باشد و به خود می‌گوییم و من به خود می‌گویم باید امید داشت. تا آفتاب هست، تا نور ماه هست، تا یک درخت تنها در پهنه کویر، تا یک جوانه بر بدن یک گیاه هست، باید به خویش گفت شاید جوانه گل شد و شاید کویر باغ، شاید ز بطن ظلمت رویید یک چراغ، شاید که نور ماه، شاید که آفتاب، باید امید داشت.