به گزارش هنرآنلاین، مهدی امیدبخش با بیان این مطلب که با وجود همه مشکلات در حوزه نشر و چاپ کتاب و گرانی کاغذ، این مسائل موجب نشده میزان نشر کتاب در استان فارس دچار خدشه شود، گفت: آمار استان فارس در مقایسه عملکرد واحد کتاب‌شناسی بر اساس مجوزهای صادر شده مطلوب است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: به گواه مدیرکل دفتر کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از تهران، استان فارس دارای آمار قابل قبولی است.

امیدبخش با اعلام اینکه در سال ۱۳۹۶ میزان صدور مجوز کتاب در ۱۱ حوزه، ۹۴۸ مورد بوده است، افزود: این آمار در سال گذشته به ۱۴۷۵ مورد رسید.

به گفته معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با وجود اینکه در سال ۱۳۹۷ شمار صدور مجوز کتاب در فارس ۱۲۰۵ مورد بود، این رقم در سال ۱۳۹۸ با کاهش روبه‌رو شد و به ۱۱۱۶ مورد رسید.

وی بیشترین میزان صدور مجوز کتاب در استان فارس را در حوزه ادبیات برشمرد و گفت: در این زمینه سال گذشته ۴۰۷ مجوز کتاب صادر شد. با این حال کمترین تقاضای صدور مجوز کتاب در حوزه هنر بوده که ۶۸ مجوز صادر شده است.

امیدبخش با این حال از رشد قابل توجه کتاب‌های کودک و نوجوان در استان فارس خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۱۷ مجوز کتاب در این حوزه صادر شده است که نسبت به سال ۱۳۹۶ شاهد ۴ برابری رشد این حوزه هستیم.