به گزارش هنرآنلاین، امیر نعمتی گفت: مستند «کفش‌های جیرجیرک‌دار»، نخستین کار مستند حوزه هنری استان زنجان در سال ۱۴۰۰ است که به روایت فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی امیر سرتیپ خلبان واعظی پرداخته است. این مستند ۴۰ دقیقه‌ای در استان‌های کرمانشاه و زنجان (شهرستان صائین‌قلعه) جلوی دوربین رفته است.

وی تصریح کرد: امیر سرتیپ خلبان واعظی، جانباز ۷۰ درصد و از همرزمانان شهدای خلبان علی‌اکبر شیرودی و احمد کشوری است که در راستای فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی با کمک خیرین توانسته‌اند در کارآفرینی معلولان گام‌های موثر بردارند. خلبان واعظی، در شرایط و رکود اقتصادی با توجه به شیوع کرونا توانسته با فراهم کردن وسایل کار و ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک در راستای کمک به ارتقای سطح سلامت جامعه برای معلولان کارآفرینی کند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا از جمله دغدغه‌های اخیر جهان بوده و اهمیت آن تا حدی است که می‌طلبد  هنرمندان، دست‌اندرکاران و متولیان شهر و کشور در امر اطلاع‌رسانی و مهار آن در حیطه تخصصی خود فعالیت کنند تا با روایت فعالیت‌های افراد شناخته‌شده و فرهنگ‌سازی در زمینه‌های جهادی به اهمیت و تأثیرگذاری ویژه این قبیل موضوع‌ها بپردازند.

Mostanad

حوزه هنری استان زنجان در سال ۱۴۰۰ هم در راستای تولید آثاری با مضامین فعالیت‌های جهادی و ارزشی خیرخواهانه به تولید آثار مستند کوتاه اقدام کرده است. «مجرمین»، «دلتنگی»، «در خانه مانده‌ها» و «مرگ، کرونا، تولد» چهار مستند کوتاه با موضوع ویروس کرونا در سال ۱۳۹۹ است.