سرویس استان‌های هنرآنلاین: بهروز مرامی در این باره گفت: جشنواره دهه فارس واپسین جشنواره هنری قرن با هدف ایجاد شور در میان جامعه هنری فارس و همچنین شناساندن هنرمندان از طریق ارائه آثار هنری‌شان در دوره شیوع بیماری کرونا به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شده است.

معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس افزود: این جشنواره در 10 رشته هنری و در 9 نقطه استان فارس برگزار شد. این جشنواره‌ها و رشته‌های آن و همچنین شهرستان‌های محل برگزاری شامل نمایشنامه‌نویسی (شیراز)، تذهیب (اقلید)، عکس (مرودشت)، خوشنویسی (ارسنجان)، تک‌بازیگر (اوز)، داستان و داستانک (لارستان)، فیلمنامه‌نویسی (کازرون)، نقاشی (کازرون)، گرافیک (داراب) و شعر (جهرم) است.

مرامی اظهار داشت: از ویژگی‌های بارز این جشنواره می‌توان به تمرکززدایی و واگذاری برگزاری آن به شهرستان‌ها، استفاده از ظرفیت‌های استانی جهت داوری آثار رسیده به جشنواره و مهم‌ترین ویژگی بر بستر فضای مجازی بودن اشاره کرد که پذیرای آثاری در موضوع بیماری کرونا، کادر درمان و در بخش ویژه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با عنوان «سنگر دیروز، صلابت امروز» اختصاص داشت.