به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‎‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمدرضا احسانی گفت: بیست و دومین جشنواره موسیقی استان همدان 15 بهمن‌ماه به صورت مجازی در شهرستان اسدآباد برگزار خواهد شد و هنرمندان تا پنجم بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را به صورت DVD به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی‌هنری بوعلی‌سینا همدان ارسال کنند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی، پرورش و تقویت استعدادهای خلاق موسیقی استان عنوان کرد و افزود: پاسداشت موسیقی ناب ایرانی هدف دیگر برگزاری جشنواره موسیقی استان است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش تک‌نوازی و گروه‌نوازی پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: هنرمندان در بخش تک‌نوازی، می‌توانند در دو گروه سنی زیر بیست سال و بالای بیست سال و در بخش‌های نواختن سنتور، تنبور، دف، تنبک، ویولن، تار، سه‌تار، کمانچه، نی، عود و آواز شرکت کنند.

احسانی در خصوص شرایط شرکت‌کنندگان در بخش گروه‌نوازی، خاطرنشان کرد: آثار در این بخش باید حداقل 30 و حداکثر 45 دقیقه باشند که آثار ساخته شده توسط هنرمندان بومی با رویکردهای ملی و آزاد، استفاده از اشعار مناسب، سازبندی رایج موسیقی ایرانی و مقامی در اولویت هستند.

وی افزود: داوری آثار 10 بهمن ماه انجام خواهد شد و پس از انتخاب برگزیدگان، آیین اختتامیه جشنواره در مجتمع سیدجمال‌الدین اسدآبادی شهرستان اسدآباد برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در تمامی بخش‌های تک‌نوازی به نفرات اول دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی اهدا خواهد شد، گفت: نفرات دوم و سوم این بخش با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی، تقدیر و در بخش گروه‌نوازی نیز به گروه‌های منتخب تندیس جشنواره و جایزه نقدی اهدا می‌شود.