به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رمضان‌علی حیدری ‌خلیلی در این خصوص اظهار داشت: در سال ۱۳۹۲ در مجموع ۳۱۸ سالن سینمای فعال در کشور وجود داشت که اکنون این تعداد به ۶۳۸ سالن رسیده است.

 

وی اضافه کرد: با وجود افزایش سالن‌ها هنوز هم از مجموع یک‌هزار شهر کشور تنها ۲۰۰ شهر دارای سالن سینماست که وضعیت مطلوبی برای این هنر صنعت محسوب نمی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به صنعت سینما گفت: هم اکنون با ورود بخش خصوصی ۳۰۰ سالن سینما در مناطق مختلف کشور در دست احداث است.

حیدری‌خلیلی افزود: ۷۸ شهرستان در مناطق مختلف کشور که دارای مجتمع فرهنگی هنری هستند با حمایت امور سینمایی صاحب سالن سینما شدند و امکان اکران فیلم‌های سینمایی در این شهرستان‌ها نیز مهیا شده است.

معاون سازمان سینمایی با اشاره امضای ۲۷ تفاهم‌نامه همکاری پردیس سینمایی با شهرداران گفت: از مجموع تفاهم‌نامه‌ها ۲۶ مورد با شهرداری‌ها بسته شده و تنها در استان خوزستان و در شهر اندیمشک این طرح با کمک بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق این تفاهم‌نامه‌ها، پردیس‌های سینمای امید در این شهرها پس از واگذاری به پیمانکار طی مدت ۶ ماه احداث می‌شود و برای احداث هر کدام از آنها هفت میلیارد ریال از سوی سازمان سینمایی کشور و پنج میلیارد ریال از سوی سازمان شهرداری‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

حیدری‌خلیلی اظهار داشت: طرح "پردیس‌های سینمایی امید" به همت دولت برای احداث سالن‌های سینما در شهرهای مختلف کشور اجرا می‌شود و می تواند نقش مهمی در ایجاد سالن‌های سینمایی کوچک، متوسط و بزرگ در شهرهای پرجمعیت بدون سینما داشته باشد.

رمضانعلی حیدری‌خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه علی تاجیک مدیر عملکرد و امور استان‌های سازمان سینمای کشور برای امضای تفاهم نامه ساخت پردیس سینمای امید در مهاباد به این شهرستان سفر کرده بودند.

شهرستان مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی است.