به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر، نمایشگاه نگارگری آثار جمعی از هنرمندان و اساتید مطرح مازندران در رشته‌های مینیاتور، تذهیب و گل و مرغ با عنوان "روایت عاشورا" با حضور عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، سید علی علوی معاون هنری اداره کل، عشرت کراری مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران و عیسی مدانلو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائمشهر و جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در گالری نوران شهرستان قائم شهر افتتاح شد.

زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: وجود هنرمندان متعهد در استان، سرمایه ارزشمند ماست که باعث اعتلای هنر و آبروی فرهنگی هنری مازندران در سطح ملی و جهانی شده است.

وی افزود: از فعالیت‌های فرهنگی هنری حمایت می‌شود و امیدواریم بتوانیم پس از گذر از جریان ویروس کرونا، قدرت و صلابت هنر را بیش از پیش شاهد باشیم.

همچنین عیسی مدانلو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در خصوص این نمایشگاه گفت: ۷۵ اثر از ۳۱ نگارگر مازندرانی در رشته‌های مینیاتور، تذهیب، گل و مرغ با محتوای عاشورایی در نگارخانه نوران در معرض دید عموم علاقمندان قرار گرفته است. 

وی اذعان داشت: امیدوارم هنرمندان، علاقمندان و هنرجویان این رشته از  فرصتی که در شهرستان بوجود آمده و خود این حرکت یک کلاس درس آموزشی است، نهایت استفاده را به عمل آورند.

عیسی مدانلو در ادامه افزود: حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در افتتاحیه این نمایشگاه ، قوت قلبی است برای تمام هنرمندان هنر نگارگری و توجه ایشان به این هنر لطیف و عرفانی را  باید به فال نیک گرفت، خرسندیم که این نمایشگاه استانی در شهرستان قائمشهر برگزار شده است.

شایان ذکر است، نمایشگاه نگارگری عاشورا از ۱۹ تا ۲۳ مهر از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در قائمشهر، نگارخانه نوران، خیابان ساری، یاس ۵۹، خیابان شهدای دوم به روی عموم علاقمندان باز است.