به گزارش هنرآنلاین، جلسه بررسی موانع و راه‌کارهای توسعه هنر نمایش تئاتر در سطح مدارس استان با حضور معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان، معاون حوزه هنری ، رئیس گروه هنری اداره کل و دبیران فعال هنرهای نمایشی هنرستان‌ها برگزار شد.

در این جلسه وحید محمدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: استفاده از نیروهای متخصص در کنار گروه‌های تئاتر دانش آموزی و آموزش فنی اهمیت به سزایی در امر آموزش دارد.

وی با اشاره به دوران دهه 60 در مدارس، افزود: تجربه همکاری‌های سال‌های قبل در مدارس در برگزاری جشنواره‌ها و استفاده از نیروهای تخصصی در زمینه‌های هنری و ورزشی تجربه موفقی بوده است.

معاون هنری و سینمایی تصریح کرد: مقوله مهم، شور و هیجان ورزش‌های مدارس و آموزشگاهی و تئاتر دانش‌آموزی و معرفی چهره‌های آینده‌ساز از مدرسه و استقبال از رویکرد مثبت مدیران آموزش و پرورش استان، اهمیت امر آموزش فنی و استفاده از نیروهای متخصص در کنار گروه‌های تئاتر دانش‌آموزی و تمرینات و لزوم آموزش تخصصی و آگاهی بخشی فنی مربیان پرورشی مدارس در مقوله تئاتر را بیش از گذشته می‌طلبد.

در پایان پس از بیان نقطه نظرات افراد حاضر در جلسه موارد زیر مصوب شد:

- با انجام کار کارشناسی مشترک، پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای بین دو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در مقوله همکاری و برنامه‌ریزی بلندمدت فنی و تخصصی به شکل عمیق و جدی با نظر داشت دو فاکتور (آموزش و تولید) تدوین شود.

- مقرر شد نگارش شیوه‌نامه جریان مدیریت تئاتر در مدارس از سوی خانه تخصصی تئاتر وابسته به خانه هنرمندان بررسی و انجام شود و جامعه هنری و آموزش و پرورش پیشنهادات مربوط به طرح آموزش مربیان، دانش آموزان و تدوین بانک اطلاعاتی مختلف در این زمینه تهیه و امضاء شود. به طور مشخص خواسته‌ها و نیازهای مورد نظر در خصوص رویداد پیش روی تئاتر دانش آموزی کشور تهیه و اعلام شود.

- جلسات کارشناسی پیرامون این موضوع تحت عنوان کمیته تخصصی با مسئولیت کارشناسی آموزش و پرورش و همکاری انجمن نمایش تشکیل شود.

- در خصوص برگزای رویداد تئاتر دانش‌آموزی کشور هماهنگی لازم از سوی آموزش و پرورش با انجمن هنرهای نمایشی استان انجام پذیرد.