به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، عمران خودآموز در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در شش ماهه  اول سال ۹۹، بیش از ۲۱ هزار جلد کتاب در موضوعات، مذهبی، ادبی، دفاع مقدس و جنگ، آیینی، هنری، ورزشی، تخصصی، علمی، سیاسی، اجتماعی، ایلام‌شناسی، ادبیات عامیانه و... برای مخاطبان بزرگسال و کودک نوجوان، به ارزش بیش از  ۵ میلیارد ریال از سوی کتابسرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهدا و توزیع شده است.

خودآموز گفت: فعالیت کتابسرا به عنوان مرکزی فرهنگی در راستای دریافت و توزیع هدفمند کتاب به جوامع مختلف هدف، قابل توجه و مهم است و خوشبختانه اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی تصریح کرد: کتابسرای این اداره کل تلاش داشته تا با برنامه‌ریزی‌های هدفمند و با نظارت این اداره کل ضمن شناسایی جوامع هدف، کتاب‌های لازم و مناسب و کارآمد را تهیه و به موقع تحویل دهد و نقش موثری در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: اهدای کتاب، می‌تواند بنیادهای انگیزشی را در مخاطبان تقویت کند و یکی از اهداف کلان و بلند مدت این اداره کل، توسعه و ترویج حداکثری فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، عشایر و روستاییان دوستدار کتاب، جایزه کتاب سال استان، دفاتر نشر کتاب در استان، ادارات دولتی، سازمان‌های مردم نهاد، تلاشگران حقیقی و حقوقی عرصه توسعه کتابخوانی و تجهیز کتاخانه‌ها و برخی از جوامع هدف کتابسرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده که کتاب‌ها و منابع مطالعاتی اهدایی در نیمه اول سال به مبلغ پنج میلیارد ریال، دریافت کرده‌اند.

خودآموز تصریح کرد: در اجرای این فرایند تلاش داشته‌ایم تا علاوه بر اهدای کتاب به عنوان مهمترین منبع مطالعاتی، اقلام فرهنگی همچون، نرم‌افزارهای ادبی، مذهبی، قرآنی، کتابچه‌های دینی و مذهبی، کارت‌های ادعیه، مجلات علمی تخصصی و عمومی، کتابچه با موضوع روش‌ها و الگوهای زندگی ایرانی– اسلامی و... نیز به جوامع مورد نظر اهدا شود.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های این اداره کل، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم و حاشیه‌ای بوده که خوشبختانه توسط تسهیل‌گران و تلاش‌گران این حوزه اقدامات خوب و مناسبی انجام و کتاب و اقلام فرهنگی به این عزیزان اهدا و توزیع شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: بخشی از کتاب‌های کتابسرای این اداره کل توسط مؤلفان، نویسندگان، شاعران و پژوهشگران بومی و ایلامی تالیف و گردآوری و آفرینش شده و ناشران ایلامی آن را منتشر کرده‌اند و این اداره کل با هدف حمایت حداکثری از جامعه مؤلفان و ناشران کتاب و آثار این عزیزان با تیراژ بالا و حداکثری خریداری و توسط کتابسرا اهدا شده است.

خودآموز در پایان از معاونت امورفرهنگی و رسانه‌ای، کارشناس بخش کتاب و نشر، مسئول امور فرهنگی، مدیر مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام و همکاران این مؤسسه در اجرای برنامه‌های توسعه کتاب و کتابخوانی در استان، تقدیر کرد.