به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، حسین اسحاقی در این باره اظهار داشت: جشنواره ملی خوشنویسی شهید مداحی‌پور به منظور ارج نهادن به خدمات و زحمات شهید والامقام هوشنگ مداحی‌پور در دوران دفاع مقدس به عنوان رئیس وقت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان‌های جیرفت و کهنوج و از هنرمندان خوشنویس و پیگیر امورات فرهنگی و هنری به ویژه آموزش هنر خوشنویسی در جنوب کرمان بوده مجدانه به امر آموزش و پرورش استعدادهای خوشنویسی می‌پرداختند و در نهایت نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی تصریح کرد: یاد و خاطره مجاهدت‌های فرهنگی ایشان در بین مردم قدردان جنوب کرمان ماندگار بوده و به همین منظور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اقدام به برگزاری این جشنواره در جهت پاسداشت این شهید هنرمند، کرده و اولین دوره آن در سال 1397 برگزار و با استقبال خوب خوشنویسان سراسر کشور همراه گردید.

اسحاقی گفت:  در دور اول  از بین 150 اثر راه‌یافته به دبیرخانه جشنواره تعداد 65 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند که پس از داوری نهایی، در آئین اختتامیه با حضور اساتید و مدیران اجرائی انجمن خوشنویسان ایران و جمعی از هنرمندان و مسئولین، به نفرات برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا گردید.

وی تصریح کرد: اختتامیه دومین این جشواره در آذرماه 1399 برگزار می‌شود که به یاری خداوند متعال و با تاسی از آرمان‌های بلند شهدای دفاع مقدس و شهید والامقام فرهنگ و هنر جنوب کرمان و به پاس رشادت‌های شهید سرافراز جهان اسلام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مسیر رشد و پیشرفت هنر اصیل خوشنویسی در منطقه جنوب کرمان گامهای موثری برداشته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، ضمن دعوت از عموم هنرمندان، افزود: هنرمندان خوشنویس می توانند آثار خود را در قالب‌های نستعلیق ، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث تا تاریخ 99/8/15 به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

وی اظهارداشت: این جشنواره به علت شرایط رایج بر امور کشور به لحاظ انتشار ویروس کرونا همچون دیگر برنامه های هنری بصورت مجازی و در صورت تصمیم گیری دبیرخانه جشنواره اختتامیه بصورت انلاین از طریق فضای مجازی برگزار می شود.