به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، محمدرضا برازش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در سفر به سمنان با حضور در دبیرخانه تخصصی نخستین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) و گفت‌وگو با دبیر تخصصی این جشنواره در جریان آخرین فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در برگزاری این جشنواره قرار گرفت.

سعید خجسته‌پور در این بازدید که فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و نیز مشاور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) نیز حضور داشتند انتشار فراخوان، انتخاب هیات داوران و انتخاب گروه مشاوران و ... را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد و در خصوص ویژگی‌های سایت اطلاع‌رسانی و پرتال ثبت آثار و نیز صفحه اینستاگرام و کانال آپارات جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی توضیحاتی ارائه کرد.

برازش همچنین در این برنامه از نمایشگاه پوسترهای فیلم‌های دفاع مقدس که توسط انجمن سینمای جوانان سمنان برپا شده و نیز چیدمان (کلاژ) مفاخر سینمای ایران نیز رونمایی کرد 

چیدمان مذکور توسط فاطمه مرادعلیان از هنرجویان انجمن سینمای جوانان استان سمنان طراحی و اجرا شده است.

  ثبت‌نام، تقاضای شرکت و ارسال تصویر و ویدئو به نخستین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) فقط از طریق وب سایت جشنواره به نشانی www.semnan.shamstoos.ir و www.ahoonan.ir امکان‌پذیر است و هنرمندان برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه جشنواره به شماره 33340851 و دبیرخانه تخصصی با شماره  33334737 با پیش شماره 023 تماس بگیرند.

گسترش فرهنگ و معارف رضوی، بهره‌گیری از زبان و بیان هنر در آشنایی با سیره امام رئوف (ع)، رجوع به پشتوانه‌های فرهنگی و هنری در حوزه معارف رضوی و شناسایی استعدادهای خلاق فعال در عرصه هنرهای جدید از اهداف اولین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) است.

این جشنواره پذیرای آثار هنری تولید شده در انواع رسانه‌های هنرهای جدید همچون چیدمان، ویدوآرت، پرفورمنس‌آرت، هنر شبکه، لند آرت، فتوآرت، ورد آرت و .... با موضوع معارف رضوی است.