به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، محمد رضا علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اعلام این خبر گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کرمان یکشنبه 30 شهریورماه از ساعت 20 در فضای باز باغ موزه هرندی برگزار می‌شود .

وی ادامه داد: این جشنواره به مدت سه روز تا چهارشنبه دوم مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور محدود فیلم‌سازان و علاقه‌مندان با برنامه‌های متعدد و متنوع برگزار می‌شود.

علیزاده گفت: بخش ویژه یادمان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بخش مسابقه و بخش جنبی کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی فیلم‌های به نمایش در آمده در طی برگزاری جشنواره برپا خواهد شد .

مجتبی دهقانی دبیر تخصصی نخستین جشنواره فیلم کرمان نیز در سخنانی گفت: برنامه‌های این جشنواره در دو محل تدارک دیده شده است.

نمایش آثار راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره در بخش‌های مسابقه و جنبی در دو سانس صبح و عصر همراه با ورکشاپ‌ها و جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها، در تالار اتاق بازرگانی کرمان واقع در ابتدای بلوار جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین مراسم افتتاحیه جشنواره، بزرگداشت روز ملی سینما؛ یادمان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مراسم اختتامیه جشنواره در طول چهار شب از ساعت 20 در محل فضای باز باغ موزه هرندی - چهار راه طهماسب آباد (سمیه) ابتدای بلوار فردوسی - برپا می‌شود.

دبیر تخصصی جشنواره در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تمهیدات اندیشیده شده در این خصوص نیز گفت: عطف به رعایت پروتکل‌های مندرج در موافقت‌نامه بهداشتی دستورالعمل‌های متعددی برای حضور میهمانان، اهالی رسانه و فرهنگ و هنر تدارک دیده شده و اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: بر این اساس لازم است مدعوین، قبل از ورود به مکان‌های برگزاری جشنواره در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و هولوگرام مربوطه را دریافت کنند، ضمن این‌که تاکید شده به دلیل ظرفیت محدود از آوردن همراه خودداری شود.

دهقانی ادامه داد: علاوه بر این موارد تاکید شده که از آوردن خردسالان به مکان‌های برگزاری خودداری شود و میهمانان و شرکت‌کنندگان در زمان ورود به مکان باغ موزه هرندی جهت حضور در هر کدام از مراسم چهارگانه - افتتاحیه، بزرگداشت روز ملی سینما، یادمان شهید حاج قاسم سلیمانی و اختتامیه جشنواره - حتما کارت دعوت جشنواره را به همراه داشته باشند. ضمن این‌که نیروهای هلال احمر و کارشناسان بهداشتی در ورودی محل‌های برگزاری مراسم جشنواره حضور دارند و تمهیدات بهداشتی لازم را انجام خواهند داد.