به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی، سومین  آزمون جامع و سی و دومین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ و هنر،  روز جمعه 28 شهریورماه جاری به صورت آنلاین و هم زمان در 31 استان کشور برگزار خواهد شد.

به منظور حفظ سلامت داوطلبان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با توجه به پروتکل‌های بهداشتی، آزمون‌های جامع و ادواری بخش فرهنگ و هنر به صورت آنلاین برگزار می‌شود .

آزمون‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر شامل آزمون‌های کتبی و عملی است که به صورت سراسری و همزمان، به منظور فراگیری و ارتقا سطح آموزش‌های مهارتی و هنری، همچنین ساماندهی و ایجاد بسترهای لازم برای جذب فارغ‌التحصیلان به بازار کار و اشتغال مولد در حوزه فرهنگ و هنر  و پرورش روحیه کارآفرینی در فارغ‌التحصیلان آموزش‌های مهارتی به صورت جامع و هماهنگ در سطح کشور برگزار می‌شود.

آزمون‌های جامع، شامل هنرجویانی می‌شود که در مراکز مهارت‌آموزی، یکی از مهارت‌های هنری لازم را فراگرفته‌اند و هنرجویان آزمون ادواری، به شکل خودآموخته و بدون حضور در کلاس، در یکی از رشته‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر مهارت کسب کرده‌اند. این هنرجویان پس از شرکت در آزمون و قبولی، می‌توانند مدارک قابل تأیید آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.